cpu koeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud1980

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2005
hallo ik heb een amd 2800 64
deze heb ik gekocht bij kruidvat(tussen dag en nachtcreme)
nu zegt sisoftsandra dat mn cpu koeler niet draait maar deze draait wel degelijk maar dan wel langzaam,in de bios zit iets met smartcool maar dit werkt niet dit zou eigenlijk de rpm omhoog moeten doe bij gamen enz
de temp ligt tussen 40 en 55 graden bij 20 tot25 graden buiten de kast
wie weet of er iets van software te installeren is wat de rpm kan regelen?bvd ruud

Kun je niet een instelling in het Bios veranderen, zodat "smartcool" uitgeschakeld is?

heb ik al geprobeerd de functie heet trouwens
cool&quiet

Ik zou meniet echt zorgen maken met die temperaturen die je opgeeft. Sisoft Sandra kan, zoals je ziet, ook verkeerde metingen opgeven.

Die cool&quiet is een handelsnaam van AMD, houdt in dat wanneer je pc niet te warm word(lees internetten en lichte bewerkingen) de cooler bijna niet draait.(lekker stil dus)
Als je de processor veel gaat belasten met bijvoorbeeld renderen van video's of stevig gamen dan kan de cooler wel sneller beginnen te draaien.

Dit alles om de energieconsumptie en de hoeveelheid geluid te beperken

Gelezen in Computeridee no 12 = Speedfan om ventilatoren te regelen. Zie aanhangsel
Succes,
Yon

Ruud,
Ik kwam het probleem tegen bij het zoeken naar iets anders. Naar mijn opvatting staat je vraag nog steeds open = niet opgelost. Daarom heb ik gereageerd.
Wat is hieraan mis ?
Onlangs werd mijn probleem na 1,5 jaar opgelost door een van je collega's.

schaam schaam:o :o :o

ik had nog geneens gezien dat ikzelf de topicstarter ben:o :o
idd de vraag staat nog niet als opgelost:o :o

maar dan vind ik het toch wel leuk dat er nog iemand reageert:)

idd speedfan heb ik een tijdje geprobeerd en werkt prima maar ik vertrou nu toch maar op het cool &quiet systeem wat er bij hoort en naar mijn idee werkt dit prima ,ook toen het onlangs zo warm was bleef alles stabiel lopen:thumb:

in ieder geval bedankt voor de reactie en ik verklaar de vraag nu voor beantwoord voordat ik me weer moet:o :o :o

gr ruud

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan