CPU koeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivo28

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2004
Mijn processor-ventilator maakt nogal wat geluid dus ik ben op zoek naar een stille koeling. Kunnen jullie me een goede koeling aanbevelen?
En is het lastig om een koeler op de processor te zetten?
Budget +/- € 50,-

Dit is mijn systeem:
Systeemkast Cooler Master
Moederbord Asus m3a76-cm amd 760g sata2 raid vga
Processor AMD Phenom II X4 945 3.0GHz 8MB AM3
Geheugen 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0
Videokaart(en) HD 6870 1gb
Brander Western digital 500gb
Besturingssysteem Win7
Voeding OCZ Voeding Fatal 1 ty 550W
--------------------------------------------------------------------------------

Ik hoor het weer graag!
Gr. Ivo.

Laatst bewerkt:
systeem kast is coolermaster ja maar welk type, coolermaster is een merk...
voor 50 euro zou een Scythe mugen 2 het beste zijn die kost net 39 euro en is stil

systeem kast is coolermaster ja maar welk type, coolermaster is een merk...
voor 50 euro zou een Scythe mugen 2 het beste zijn die kost net 39 euro en is stil

Mee eens ik heb deze ook en ben er al 2 jaar erg tevreden mee.

Thanx! Deze heeft goede beoordelingen maar is deze ook nog stil bij vol gebruik? Idle schijnt hij fluisterstil te zijn.

Nog een vraag: de koeling is zwaar, zo'n 870gr, is het aan te bevelen om de pckast om zn rug te leggen zodat de koeling rechtop staat? Of kan het mobo dat gewicht dragen?

moederbord kan het gewicht prima aan die dingen horen robuust te zijn
scythe mugen 2 zal op vol vermogen wel wat geluid maken maar je kan er wel door heen slapen het is geen stofzuiger

Hier nog meer gegevens van de kast: Cooler Master Midi tower elite 330 atx no psu

Zal de koeling tot het uiterste moeten om de cpu te koelen?
En hoe verwijderen jullie de achtergebleven koelpasta van de vorige koeler? Met klare alcohol of kan je ook iets anders gebruiken?

100% alcohol of spiritus

en nee de scythe mugen 2 zal de processor met gemak kunnen koelen en zal alleen als de processor echt zwaar bellast word wat harder draaien

Kan ik bij het bevestigen de backplate van de oude koeler gebruiken of is het nodig de bijgeleverde backplate te bevestigen?
En smeer je de koelpast uit of druppel je een "rijstkorrel" pasta en bevestig je de koeler zo op de CPU?
Ik had wat youtube instuctiefilms bekeken en beide varianten werden getoond!

Ik hoor het weer graag. :thumb:

1 druppel koelpasta is genoeg
ik raad je aan om de backplate van de scythe mugen2 te gebruiken dan weet je namelijk dat de druk op je juiste plek komt

Thanx!
De scythe mugen 2 is nogal groot dus misschien is het nodig om de geheugenbankjes te verplaatsen.
Het mobo heeft vier geheugengleuven: respectievelijk a1, b1, a2, b2. De twee 2GB bankjes ziten nu in a1 en b1. Kan ik zonder problemen de geheugenbankjes verplaatsen naar a2 en b2 om ruimte te maken?

Het verplaatsen van de geheugenbankjes naar a2 en b2 resulteerde in een zwart scherm en het dus niet opstarten van windows.
Ik ben bang dat de nwe koeling niet zal passen. Is er ook een alternatief voor de scythe 2? Een smaller model mss?

haal de heat spreaders van het geheugen af die dingen kun je er vrij simpel vanaf schroeven en zijn niet perse nodig tenzij je het geheugen zelf overklokt
als je er perse heat spreaders op wilt hebben dan kun je altijd nog voor 5 euro low profile spreaders op plaatsen

wat betreft lucht koelers zul je dit probleem altijd ondervinden goede koelers hebben veel oppervlakte en veel oppervlakte betekent betere koeling
tenzij je naar liquide koel optie's gaat kijken maar die dingen zijn een stukje duurder

Laatst bewerkt:
Ik ga vanavond kijken of de heatspreaders eraf kunnen. Ik wist niet eens dat het bestond!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan