CPU Langzamer laten werken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Probleempjes

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Hoi..

Aangezien je de hardware kan overklokken is er vast ook wel een manier om mijn cpu langzamer (tegenover gestelde van overklokken) te laten werken. Omdat de temp heel vaak tegen de 80 graden aanschiet, Mijn hardeschijf doet hetzelfde maar dan zo'n 30 graden minder. dus ongeveer nu 48/52.

77485763qq1.jpg

Weet iemand hoe dat moet en hoe ik in dat menu moet komen?

Groet,

Johan

Laatst bewerkt:
Je zal de FSB omlaag moeten zetten.
(Front Side Bus)
Dit doe je in het Bios, afhankelijk van het Bios kom je daar in door tijdens het opstarten op een toets te drukken.
Vaak staat er in een van de eerste opstartschermen aangegeven welke toets.
"Press xx to enter setup", waarbij xx voor een toets staat.

Niet elk Bios geeft je deze instel mogelijkheden. Kant en klaar systemen hebben die mogelijkheid vaak niet. Denk hierbij aan HP, Compaq bijvoorbeeld.

Lijkt me alleen niet de juiste oplossing.

Mijn temperatuur is te hoog dus dan mijn cpu maar niet normaal gebruiken.

Volgens mij is het logischer iets aan de temperatuur te doen, dat is immers het echte probleem!

Lijkt me alleen niet de juiste oplossing.

Mijn temperatuur is te hoog dus dan mijn cpu maar niet normaal gebruiken.

Volgens mij is het logischer iets aan de temperatuur te doen, dat is immers het echte probleem!

Klopt..

@crash

Kan helaas niet.. ik heb Compaq Evo N610c..

Was ik al bang voor dat je een kant en klaar systeem hebt. Heb je al in de PC-kast gekeken of alles redelijk stofvrij is? Met name je koelblokken en fan's? Deze eventueel voorzichtig schoonmaken met een kwastje. De stofzuiger alleen gebruiken om de dwarrelende stof op te vangen!!!

ik ben er niet bekend mee maar je kunt volgensmij geen betere Cpu koelers kopen voor een laptop maar da weet ik niet zeker,, ik zou eens naar de dichtsbijzijnde PC winkel gaan en het vragen.. maar ik denk trouwens niet dat het slim is (als het mogelijk is) om je FSB te verlagen omdat de temp's te hoog zijn je zult echt merken dat ie dan veel slomer wordt.

Veel suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan