CPU Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

computernerd

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 jul 2001
De CPU (waarschijnlijk) van mijn laptop doet het niet meer, elke keer als ik opstart, komt de laptop niet verder dan een wit beeld. Koeler etc. draait wel normaal. Heeft er iemand een idee wat ik nu moet doen?

probeer eens op een externe monitor....

kijken of dat wel werkt...

een wit beeld duidt eerder op problemen met je

- lcd cables
- lcd inverter (stroomtoevoer)
- lcd panel

Dus check t ff op een extern scherm.... als dat niet werkt is het waarschijnlijk je videokaart die bij de meeste laptops op het moederbord vast zit....

Wat voor laptop heb je?

Groeten Tommy

Op een extern scherm is het niet gelukt, ik heb even gekeken naar de processor, en ik zie verbogen pinnetjes.... ik neem aan dat dit niet klopt? (Dit is trouwens allemaal gebeurd toen de laptop van de tafel viel).

Als hij van de tafel valt mag je eerder schade aan de HDD's verwachten..

Kan je de CPU eruit halen?

Oja, als je verzekerd bent tegen dit soort zaken: alles lekker laten zitten en je op de garantie beroepen!

CPU is in orde, heb het geprobeerd met een andere pc, en de cpu doet ut!!! Het "status lcd schermpje" die onder het gewone beeldscherm van de laptop zit, geeft aan dat er geen input is van de harde schijf of cpu, maar wel van de electriciteit (goh), dus ja, ik kan de cpu eruit halen, maar de garantie is al een tijdje verlopen (helaas), ik ga het nogmaals ff checken of alles goed is aangesloten. De harddisk zit trouwens in een sluef, en is zo in/uit te nemen. Denken jullie dat de aanschaf van een nieuwe hd de oplossing is?

Moet je testen.. Maar ik veronderstel dat het geen gewone IDE-HDD is?

cpu geprobeerd in een andere pc?!?!?!?!?

dat kan helemaal niet

en hoe weet je dat de garantie verlopen is als je niet weet wat voor merk het is....

volgens mij ben je aan t ***len..........

Tommy

Hoezo zou dat niet kunnen? In veel laptops wordt een gewone desktop-CPU gebruikt.

wat voor laptops dan??

en hoe weet die dat van de garantie dan??

ik vind t allemaal erg vaag

p.s. als je de hdd eruit haalt en een opstart floppy gebruikt kun je zien of de machine dan wel door start

Laatst bewerkt:
Wat voor laptops? Gewone laptops..

En garantie heb je niet levenslang.. Dus hij vervalt ooit eens, remember?

1. Merk is Advance
2. Heb garantie papieren
3. CPU heb ik dus toch echt werkend gekregen in een desktop
(PS: Ik *** niet, iemand een foto)

Dat is niet mogelijk steve teminste zover ik weet is

de chip set en de bus's e.d. alleen voor laptop modellen ontworpen en niet voor desktops....

En van die garantie weet ik maar hoe weet je dat die verlopen is als je niet eens weet watvoor machine het is???

Tommy

Omdat ik die papieren heb, advance gt200, experation date: 13-09-01.

En toevallig heb ik die processor echt werkend gekregen in een desktop, geloof me nou eens een keer.

Laatst bewerkt door een moderator:
De chipset is ontworpen om (oa) energiezuinig etc te zijn.. Maar dat neemt niet weg dat de CPU een desktopmodel kan zijn.

naja goed zal wel...

ik had t nog nooit eerder gehoord.......maar goed als Steve het zegt.......

Goed als jullie nog informatie kunnen vinden waar het zwart op wit staat dan geloof ik jullie wel...(ik ben moeilijk te overtuigen)....

Ik vind het in ieder geval wel leuk om te weten....

Maar goed, probeer dan eens zonder hdd en alleen op bootable diskette/cd rom...

kijken of die dan wel werkt, dan weet je meteen of het je hdd is of niet (voordat je een nieuwe hdd aanschaft)

Goed ik ga naar huis! van mijn welverdiende weekend genieten

Steve de groeten

Het is trouwens een PII 200mhz (schaam, schaam :o:o:o), en er staat het volgende op (op de processor):

Intel (r)
Pentium (r)
w/ MMX (tm) tech

Maar daar gaat het nu niet om. Het gaat om de mogelijke oorzaak waarom die laptop het niet doet.

Geplaatst door Tommy Stylez

Maar goed, probeer dan eens zonder hdd en alleen op bootable diskette/cd rom...

kijken of die dan wel werkt, dan weet je meteen of het je hdd is of niet (voordat je een nieuwe hdd aanschaft)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan