CPU load constant @ 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

JPeetje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Hoi :)

M'n Windows doet lekker raar na een verse format, de CPU load blijft constant @ 100%. Nu vind ik dit opzich niet zo erg, maar ik merk toch dat 't systeem er enorm door vertraagd wordt. Een weekje geleden keek ik in taakbeheer, toen nam het proces SymProxySvc.exe een CPU load van 97% - 99% in beslag. Het beëindigen lukte niet, 'Toegang geweigerd'. PC ff opnieuw opgestart, toen was er een ander programma dat bovenaan stond. Nu kijk ik weer en zie weer SymProxySvc.exe staan met een CPU load van 97% - 99%.

Nou kun je op deze pagina vinden wat SymProxySvc.exe doet, tis geen speciaal proces, geen virus ofzo ...
Toch, voor de zekerheid enkele stappen ondernomen.
Ad-aware laten draaien, gevonden objecten verwijderd, geen resultaat.
Spybot laten draaien, gevonden objecten gerepareerd, geen resultaat.
Hijack This laten scannen, niets bijzonders.
Norton 2002 met nieuwste updates laten draaien, geen virussen gevonden.

Dus maak ik maar een threadje aan :)

Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt ? Alvast bedankt !

p.s. Ik doe niet mee aan goede doelen die de resterende CPU kracht gebruikt voor ingewikkelde berekeningen, dus dat is 't ook niet :)

Geplaatst door Raymond Bos
Je draait dus met Norton.
Wellicht deze even opnieuw instaleren na eerst grondig verwijderd te hebben??

Lees dit ook eens aangezien dit je probleem is.

http://service1.symantec.com/SUPPOR...181a936e852b2e0285256ede00518e59?OpenDocument
Die edit zag ik ff iets te laat ... Hij's nu al bezig met verwijderen :p (wat nu btw al 3 minuten bezig is :confused:)
SymProxySvc.exe staat nog wel steeds in de proceslijst ...
Maar ik wacht 't nog ff rustig af :)

Als ik 't zometeen nog heb lees ik dat artikeltje ff door, thanx ;)

Sorry, dat zag ik ook later pas.
Het is in ieder geval een bekend probleem bij Symantec.
Haal ook alle registerentries weg hè....

Lekker, komt hij na vier minuten aangezet met een proces niet kon afsluiten, opnieuw proberen resulteerde in dezelfde melding, verwijderen afgebroken.
Opnieuw proberen te verwijderen, wil hij dat ik onder een supervisoraccount ga ...
Dat zit ik al, maar goed, ik log in met Administrator, krijg ik de melding alsnog.
Installatie CD erin, die geeft die melding ook nog eens ...

Leuke situatie, zo kom ik ze niet vaak tegen :D
Kga nu ff over op handmatige verwijdering :p

// Edit: Maar ! SymProxySvc.exe gedraagt zich nu wel normaal :p

Laatst bewerkt:
hmm is norton dan neit zo traag. Ik ben naar zonelabs gegaan omdat deze veel sneller was.

Ok, succesvol verwijderd (met behulp van CD :)).
Niet-actieve systemen gebruikt nu 97% - 99% van de CPU, maar als ik onderin 't statusbalkje van taakbeheer kijk zie ik dat CPU-gebruik @ 2% zit ... En de PC gedraagt zich normaal, dus 't probleem lag echt bij SymProxySvc.exe :)
Kga NIS nu ff herinstalleren, daarna dat artikeltje ff doorlezen ;)
Ik laat nog weten of alles werkt :)
Geplaatst door lamp
hmm is norton dan neit zo traag. Ik ben naar zonelabs gegaan omdat deze veel sneller was.
Nee, Norton heeft tot nu toe altijd nog perfect gewerkt (en ik heb redelijk vaak geformatteerd :)). Verder ben ik geen voorstander van Zonelabs.

Jup, de pc werkt (voorlopig) weer toppie :thumb:

Dank voor de snelle hulp ! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan