cpu maakt veel lawaai

Status
Niet open voor verdere reacties.

star3200

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
ik heb een AMD Athlon 64 3000+ met de standaard cooler, nu maakt deze cooler tamelijk veel lawaai, een vriend van me heeft net dezelfde en zijn pc is veel stiller, valt hier iets aan te doen? kan ik de fan misschien iets trager laten lopen

de temp van mijn cpu is op t moment 46° en MB 43°
dus dat valt nog wel mee, nu heb ik wel gezien dat een athlon 64 een aanbevole max heeft van maar 60° dus veel trager kan ik de fan niet laten gaan :confused:

of weet er iemand misschien een cooler zonder fan die evengoed werkt

Hoi,

A. Het kan zijn dat de lagers van de ventilator die op de koeler zijn niet meer helemaal oke zijn.. .

B. Neem een nieuwe koeler bij een pc zaak weg. en installeer die.

C. Koelblok zonder ventilator is er niet echt tenminste niet voor de CPU.

D. Veel lager laten lopen kwa toerental zal ik maar niet doen.

Groetjes, Dj Viper

Je kan proberen of je hem met Speedfan op een lager toerental kan krijgen.
Dat doe ik ook met m'n CPU koeler.
Deze draait de meeste tijd maar op 5% van de snelheid, maar je moederbord moet dit wel ondersteunen.
Ook moet je dan goed de temperatuur in de gaten houden en bij de juiste temperatuur, de fan automatisch sneller laten draaien!!

Hier kun je Speedfan downloaden;
http://www.almico.com/speedfan.php

Geplaatst door star3200

de cpu koeler is pas nieuw, zit er nog geen week in :(

Als die echt zo veel geluid maakt vergeleken met de pc van je maat (immers dezelfde koeler zoals je aangaf:) ) dan zou ik ermee teruggaan naar de winkel en gebruik maken van de garantie...

Als die echt zo veel geluid maakt vergeleken met de pc van je maat (immers dezelfde koeler zoals je aangaf ) dan zou ik ermee teruggaan naar de winkel en gebruik maken van de garantie...

mjah maar het komt doordat zijn cooler maar rond de 4000rpm doet en de mijne na een half uurtje al 6000

als ik de cooler trager laat draaien (rond de 5000) dan is het geluid al met de helft minder! maar dan gaat de temperatuur elke 5 minuten een graad omhoog :confused:

Hoi,

je hebt er natuurlijk wel koelpasta er tussen gedaan hoop ik of het plastic papiertje van de koeler afgehaald...

Vindt het namelijk vreemd dat de temp na 5 minuten steeds een graadje hoger wordt.... Heel vreemd... Klinkt toch dat de koeler de warmte of zo niet kwijt kan..

Groetjes, Dj Viper

Hallo

Ik vermoed dat dit een standaard p.c. betreft ..., dus iets wat bij mij wel vraagtekens oproept , is de temp. c.p.u./motherboard .....

Deze is bijna identiek , wat vermoedens oproept , dat de systeemkaast niet voldoende verse buitenlucht krijgt ....

De meeste a.m.d. configuraties hebben een verschil van 20°C tussen c.p.u. en motherboard ....

P.s. : wat je niet vermeld , is .... waarom je een nieuwe c.p.u. koeler gemonteerd hebt ...????

Ik zou ... eens alle fan's controleren op hun korrekte werking , zeker deze v/d p.supply . (zeker , daar er zo weinig verschil is tussen c.p.u. en motherboard temp.)

Uiteraard ook eens controleren of er geen obstructies zijn in de voorziene ventilatie openeningen... "stof"

Peter

ik heb geen nieuwe cooler geinstalleerd, ik heb vorige week een nieuwe pc ineengestoke en bij de cpu zat een standaard cooler waar al op voorhand coolpasta op aangebracht was.. en het is zeker geen standaard pc :p

ik heb net een casefan aangebracht, eens zien of dit iets geeft....er komt in ieder geval al warme lucht langs naar buite :)

(op t moment is cpu 42° en MB 39° en de temperatuur van de case is met 5° gezakt door de casefan)

nu vind ik 42° nog geen probleem, t is alleen da ik op t moment nog niets aan het doen ben, wanneer ik maar al gewoon op virusse scan gaat de temp al met 3° omhoog:confused:

Hoi,

Dat wanneer je een virusscan doet of zo en de temp stijgt is normaal... De CPU moet dan veel werk doen..

Groetjes, Dj Viper

ik raad je aan een nieuw cooler te nemen, de nieuwste zalman en laat die zo stil mogelijk lopen.
mijn amd cpu cooler liep op 7000rpm en met een goede zalman 1800rpm en de temp van de zalman is iets beter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan