cpu/mobo/ram upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

squidsoup

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2013
Berichten
20
hallo,
Ik wil mijn pc upgrade omdat mijn verouderde cpu kapot is.
Alleen ik weet niet of alles werkt samen.

Nieuw:
Processor:
I5 3570k 3.4 GHz (ga ik overclocken)
ram:
Corsair Vengeance DDR3,1600-8GB
Moederbord:
Gigabyte GA-Z77M-D3H

wat ik nog heb:
videokaart:
geforce gt 640
Voeding:
ms-tech ms-n450 val 450 watt
Hdd:
Western digital Serial ATA-300 500gb

Budget:€400
Doel:game vooral Starcraft 2 hots.
Ik hoop genoeg info te hebben geven om te kijken of het werkt.
bedankt
 
Laatst bewerkt:
het past prima bij elkaar maar je videokaart is geen game kaart het kan wel hoor maar verwacht dus geen verbeteringen in je game prestaties
met de nieuwe cpu verder is je voeding van zeer slechte kwaliteit dus als je van plan bent te gaan overlcocken zul je ook een nieuwe voeding moeten aanschaffen...
 
oke bedankt ik dacht er al aan om een nieuwe voeding te kopen namelijk een corsair CX600 600watt
 
zorg er dan wel voor dat je een goede koeler erbij koopt de mee geleverde koeler voldoet niet voor overclocking
denk aan zoiets klikerdeklik
 
nee dat zal niet gaan werken op het nieuwe moederbord andere aansluitings-punten verder is die cpu koeler ook ondergeschikt voor OC'ing
 
oke waar moet ik op letten bij het kopen van een cpu koeler voor overclocking?
 
zelf had ik die van cooler master in mijn hoofd alleen hij is 16cm hoog ik moet eerst opmeten of het in mijn case past
 
ik ga voor de Corsair H55 met een Fractal Design Core 1000 case
alleen twijfel ik tussen 2 moederborden namelijk:
ASRock Z77 Pro4-M of de Gigabyte GA-Z77M-D3H?
 
Laatst bewerkt:
hallo,
Ik heb een probleem met het kiezen van een moederbord.
Omdat ik wil oc tot 4.2ghz heb ik reviews gelezen maar zie alleen maar problemen.
Bij de Gigabyte GA-Z77M-D3H lees ik dat je niet hoger kan dan 4.0ghz zonder problemen.
Nu las ik goeie dingen over de MSI Z77MA-G45.
Kan iemand mij vertellen welke van de twee het beste is?
 
ligt vooral aan de cpu

ook al zijn ze het zelfde type/model ze zullen niet allemaal even goed kunnen overclocken (er zitten kleine verschillen in)
beide Moederborden zijn even goed wat betreft OC'ing kijk vooral naar de features die je nodig hebt voor toekomstige uitbreidingen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan