CPU not recogniced, update bios

Status
Niet open voor verdere reacties.
moet ik die rom in me C:\ zetten of in me boot-drive? want ik heb me windows enzo op F staan en ook als boot-drive prioriteit gezet

ik heb hem in me c en f gezet, als ik naar dat programma ga in me BIOS dan kan hij die rom niet vinden :s
 
Laatst bewerkt:
ok... ik had dus een stukje terug hier in deze thread gezet dat ik me ASUSUpdater had geprobeerd uptedaten en dat dit niet was gelukt

nou vond ik op me pc een nieuwere versie van dit prog, dus had ik die oude gedeinstalleerd, die nieuwe erop gezet en toen de flash gerund en afgemaakt, toen moest de pc opnieuw worden opgestrat.. ok best logisch, zegt hij alsnog unkown CPU detected, update bios.

ik weer op f1 drukken zodat hij maar weer gaat opstarten loop hij vast midden dat ik me bureaublad net zie... ik denk, ja wat moet ik nu, als je aan je BIOS werkt moet je niet reseeten of stroom eraf halen ofzow, maarja het duurde wel heel lang dus ik deed het tog maar, gelukkig hij startte normaal op (dus met unkown CPU bericht!)

zucht... ik word er moe van

ow ook net achter gekomen dat me AI SUITE het niet meer doet :S

en me nieuwe BIOS is nu versie 0605 van 03-04-2008, volgens mij is dat een nieuwere dan ik eerst had maar ik weet het niet zeker, die flash in me bios scherm werkte trouwens niet echt, kon het bestand niet vinden terwijl ik hem zowel in C als en F had gezet
 
Laatst bewerkt:
je moet goed opletten wat je doet!!!

als je via de asus site bekijkt wat er voor bios utils zijn staat die asus updater er niet bij voor jou bios. DUS IS NIET GESCHIKT OM DAAR DE BIOS MEE TE UPDATEN.

je moet echt afudos gebruiken

zet het .ROM bestand desnoods op cd die moet ie via ezflash vinden.
ik zal vandaag even naar de zaak rijden om even bij een asus bios te kijken wat je precies moet selecteren in ezflash
 
WoW dan heb ik echt geluk dat hij het nog doet, trouwens hij geeft nu een nieuwe (samen met unknown CPU, namelijk: CPU temprature error, ook als hij de hele nacht uit heeft gestaan) en me koeling is dik in orde

kan het ook op een usb ipv cd? die bios-rom
 
welke bios heb je geprobeerd?

waarschijnlijk heb je een verkeerde bios erin nu

die link naar mijn site die is voor de p5e dus die moet goed zijn

via usb gaat waarschijnlijk ook lukken
 
ok ik heb hem nu via de usb geflashed in dat programma in me bios en nu doet hij het niet meer :D (dat bericht geven dan, me pc nog wel, gelukkig :p )

hartstikke bedankt allemaal en in het bijzonder Ron,

ps. is me pc nu sneller? minder fouten? welk verschil heeft het gemaakt op de presentaties van me pc?
 
waarschijnlijk staat je kloksnelheid nu hoger.

als de cpu niet goed door de bios wordt ondersteund zal die altijd als een lagere cpu gaan werken
 
ps. is me pc nu sneller? minder fouten? welk verschil heeft het gemaakt op de presentaties van me pc?

In het algemeen zal je BIOS nu beter aangepast zijn aan de onderdelen in je pc, wat ook bevorderlijk is voor de communicatie tussen deze onderdelen onderling en het systeem.

In de praktijk zou dit een stabieler en sneller systeem betekenen. Hoe groot dit verschil echter is, is telkens anders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan