Cpu of Motherbord failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

niksen

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2004
Ello Computer freaks en verslaade

3 dagen geleden dus fijn me i7 3.4ghz cpu of motherbord asus p8p67pro rev3.0 Stuk waarschijnlijk door gebrand

mooi K*T want gaat me weer veel geld kosten nu wou ik dit als vervanger halen

graag julie mening ik gebruik systeem enkel om te gamen en webdesign staat meestal 24\7 aan

mijn systeem aankoop datum 19-05-2011

Int Core i7-2600K 3400 1155 BOX 4x3.4ghz (waarschijnlijk DOOD) Toen Betaald:€ 259,-*
Asus p8p67pro rev3.0 (waarschijnlijk DOOD) Toen Betaald: € 152,90*
Ati radeon gtx HD660Ti 2gb Toen Betaald:€ 309,-*
16gb 1066-777 Value+ K4 GEIL DDR3 RAMM Toen betaald:€ 152,90*
1000watt Coolmaster voeding(bronze) Toen Betaald : € 152,90*

nu wou ik dit halen

ASRock 970 Extreme3 Moederbord Socket AMD AM3+ Vormfactor ATX A €70
AMD FX-8350 processor Octa Core Socket AMD AM3+ 8x 4.0ghz a €175

aan gezien ik nog steeds geen geldboom op me rug heb

graag jullie advies en/of mening

thx

Een processor is zelden kapot.... Mijn mening: ik denk dat je het beste je processor kan testen bij familie /kennis, om uit te sluiten of dat die werkt. Werkt de processor, dan ben je het beste af met enkel een nieuw moederbord lijkt mij.

i7 2600K is een stuk krachtiger dan die FX8350 (dat zeker als je hem overclocked) dus ga eerst op onderzoek uit wat nou precies kapot is!
ga desnoods langs de pc boer want je huidige systeem is dat drie dubbel waard!

wellicht kunnen wij je helpen met het constateren van het probleem?

kun je de pc uberhaupt nog aan zetten?
krijg je fout meldingen in windows?
maakt het moederbord raare piep geluidjes?

Laatst bewerkt:
Pc was opeens uit deed niks bijzonders beetje hangen op facebook geen zware belasting iig

hij wil alleen aan (dat de fans gaan draaien) door eerst de cmos re reseten vervolgens de stroom van de cpu los tekoppelen van het MOBO de grote blijft gewoon zitten dan gaat hij iig aan nou zei een medewerker van de asus helpdesk dat ik alles moest strippen en kijken als hij zonder cpu wel aan wou ,
dan was het het MOBO gaar Sadly wou hij dat niet niet dus ja echt cker weten of de cpu of mobo nu is niemand die heeft een 1155 socket mobo waar ik hem eventueel zou kunnen testen dus ja dilemma

geen piepjes,kan drukken wat je wil,maar aan gaat ie niet tenzei je de cmos reset en cpu stroomlos haalt .

De 2 voorgaande keren dat me videokaart door fikt jah jah hoor je echt knisperen,maar niks gehoord en op mobo valt ook niks te zien

Laatst bewerkt:
stroomlos halen en de cmos resetten en hij start dan op betekent in ieder geval dat je processor nog werkt verder kan het betekenen dat je bios batterij brak is
dat kun je voor 5 euro al uit testen

maar ja ik zou als ik jouw was naar een pc boer gaan zoals het nu klinkt lijkt het er niet echt op dat je weet wat je doet (niet verkeerd bedoeld hoor maar zo komt het wel over)

Laatst bewerkt:
stroomlos halen en de cmos resetten en hij start dan op betekent in ieder geval dat je processor nog werkt verder kan het betekenen dat je bios batterij brak is
dat kun je voor 5 euro al uit testen

als me pc daardoor niet aan zou gaan moet hij ook niet an gaan als ide cpu stroom loskoppel want dan heeft ie nog minder stroom en dan gaat ie wel aan klopt niet helemaal wat je zegt

sorry ik begrijp totaal niet wat je nu zegt...

Een moederbord moet een POST (power on self test) doen voordat deze door start en beeld laat zien als deze niet door zijn post komt blijft hij dus op zwart staan ook al draaien de fans etc
als de pc dus wel door zijn POST komt is er niks aan de hand met de processor

uit jou verhaal wat ik dus probeer te begrijpen (verbeter me als dit niet zo is!) lijkt het erop dat het moederbord zo nu en dan wel door zijn post komt
daaruit kun je constanteren dat de processor dus prima is want anders had hij dat überhaupt niet gedaan

verder als de pc geen of niet genoeg stroom krijgt dan start de pc gewoon niet op.

wat ik dus wou testen was of de cmos batterij nog goed was dit doe je door TIJDELIJK de stroom er van af te halen en de bios batterij TIJDELIJK los te koppelen.
en met tijdelijk bedoel ik 30 seconden dan sluit je alles weer netjes aan en kijkt of het moederbord wel wilt door starten

in ieder geval lijkt het probleem zich te bevinden op het moederbord zelf en niet de componenten die je erop aansluit i.e cpu geheugen videokaart etc

Laatst bewerkt:
ik heb vandaa menieuwe mobo binnen asus maximus IV GENE-Z dus maar eens kijken als hij het strax doet alleen moet ik nu ff weg dus weet het vanaaf pas

jullie hoort nog van mij

Mijn Asus Maximus IV GENE-Z draait als een zonnetje dit bevestigd dus dat mijn cpu nog perfect is en dit probleem oppgelost

bijdeze wou ik meteen ff iedereen bedanken voor zijn of haar input en alvast eeen top weekend toegewenst

in de verre toekomst misschien nog zo iets halen

images.jpg

is dfat de moeite waard of is dat echt MEUK...?

vraag me af er zit al een noctua cooler in...

welke noctua is dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan