cpu overclocken met asus rampage formula/Q6600

Status
Niet open voor verdere reacties.

GAMER 007

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2008
hallo,
kan iemand me helpen met het overclocken van Q6600 op men rampage formula moderbord?
mijn rams zijn: corsair dominator pc8500 1066mhz
VGA: ATI HD4870
voeding:coolermaster realpower 850W
cooling van processor is zalman cnps9700 LED
het makkelijkste voor me zou zijn dat iemand de settings voor me zou hebben..
het is men eerste keer overclocken:p
ik zou mijn cpu op 3.2 - 3.6Ghz willen (hangt af van temperatuur enz)
ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen:p
of bestaat er zo een programma ofzo waarmee je de settings kan zien voor welk moederbord/cpu/ram

Ik heb mijn Q6600 op 3.6 Ghz kunnen zetten met een mooie temp van ongeveer 32 graden. Of jouw dat lukt weet ik niet, omdat ik er een Z-600 CPU koeler op heb, meerdere fans, asus northbridge.

Aangezien jij 1066 mhz geheugenkaart erin hebt kan je je FSB op 500 zetten.
Je multiplier op 7 zetten.
Je Vcore op 1.46v zetten.

Kijk eens hoe je pc nu start? 3.5 Ghz hebben we nu.
Maar er moet eigenlijk nog veel meer gebeuren dat eigenlijk moeilijk uit te leggen is. Het is wel heel makkelijk om settings over te nemen, maar als je het verstand er niet van hebt, is het daarnaast heel erg gevaarlijk voor je pc. Videokaart, voeding etc. kan bijvoorbeeld doorbranden.

Ik heb me Q6600 op 667geheugen op 3.6Ghz gekregen door:
FSB 400
Multiplier 9
Vcore 1.45
9 x 400 is 3.6Ghz.
Daarnaast moet je ook nog wat dingen uitzetten om te kunne overclocken.
En bepaalde voltages veranderen zoals die van de northbridge etc.

Het gevaar begint eigenlijk pas bij het veranderen van de voltages.
Dus liever niet als je er geen verstand van hebt. Verander dan alleen de Vcore iets hoger, die standaard op iets van 1.35 staat.

Overclocken is stap voor stap bekijken. Veel stressen tussendoor met bepaalde programma's. Ik krijg mijn pc overgeclockt na een hele dag erachter zitten. Veel testen en bekijken. Maar nooit VEEL te hoog. Altijd stapje voor stapje totdat je pc niet meer wilt opstarten, dan voeding uitschakelen, inschakelen en settings herstellen en hetgeen iets lager zetten waardoor het mis ging. Als je pc te warm wordt tijdens het stressen zal je toch btere koelingselementen moeten kopen mocht je hoger willen gaan.

Daarnaast is het beter om iets manual in te stellen dan op auto te laten staan...Daarin gaan je voltages te veel schommelen waardoor je pc alsnog bij een goede overclock kan uitvallen.

Laatst bewerkt:
ok thnx! kwil het nu wel uitesten maar mijn pc is pas maandag compeelt vid kaart en cpu komen dan toe dan is hij compleet :D
overclocken nog nooit gedaan maar ik snap het wel denk ik heb juist beetj bang dat ik mijn pc kapot krijg:p mss kan ik langs gaan bij vriend en hem dat laaten doen en ondertussen beetj uitleg vragen erover!

maar wat ik ook kan doen met men rampage formula is CPU lvl up.. daarmee kan je je processor wel laaten draaien zoals een hoogere maar niet op meer dan 3.2 denk ik:p maar ik kan daarmee ookwel beginnen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan