CPU overclocken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jantje1990

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
hey,

zou het nut hebben als ik mijn processor overclock (Q6600) ? zal ik dan een paar fps meer krijgen bij Crysis ?

mijn videokaart heb ik al een stukkie overgeklokt en kreeg ermee een paar fps meer in Crysis :D

Ocerclocken van de CPU gaat in de bios maar hoe moet dat allemaal, ik keek er net naar maar snap er nix van ? kan 't niet via een programmaatje ?

volgensmij draait het meer om de videokaart (als het om FPS gaat.!)
en als je niet weet hoe je moe overclocken doe hetdan NIET. (ik zou het risco niet nemen!)
Welk mobo heb jij ?

Laatst bewerkt:
Als je wil gaan overklokken, dan zou ik me er eerst maar eens in verdiepen. En ja FPS heeft meer met de videokaart te maken dan de CPU.

Overklokken van de CPU gaat ook echt niet veel uitmaken voor computerprestaties. Het hangt trouwens van het type processor af. Ik heb het wel eens gedaan met een programma en merkte geen verschil. Het zat mij meer in de weg en de naam ervan weet ik niet meer. Met even zoeken op internet heb ik net ClockGen gevonden. Als je alles handmatig wilt doen dan moet je er inderdaad wel haast les in hebben. Zo een programma bepaalt wat andere componenten aan kunnen en houdt ook de temperatuur voor je in de gaten.

licht eraan of het nut heeft, welke videokaart(en) heb je? , want ik ken iemand die heeft de 8800GT PCX versie in SLi, dat is de snelste 8800GT versie, nog sneller dan de GTS 512 maar met lagere kloksnelheid. en heeft bottleneck met een
Q6600 , hoe meer hij zn q6600 oc'de hoe meer punten hij bij 3dmark voor sm3.0 en 2.0 kreeg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan