CPU overheats

Status
Niet open voor verdere reacties.

Derville

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Hallo,

Ik heb sinds een maandje een nieuwe pc. Zelf gebouwd, i2500 processor. Nu heb ik vanaf het begin al dat in de BIOS staat, dat de temp van de cpu rond de 70 graden ligt (idle). Veel te hoog natuurlijk. Thermal paste moet er goed op zit (prefab), CPU-fan lijkt een mooi toerental te draaien. Enig idee?

edit: Speedfan says:
Fan 1: 1730 RPM
Fan 2: 0 RPM
Fan 3: 0 RPM
GPU fan: 1167.

Zijn dit een beetje normale toerentallen? En kan het zijn dat de cpufan dan toch niet aanstaat? Backfan draait standaard, dat zal wel fan 1 zijn i figured en GPU fan spreekt voor zichzelf.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je de stock cooler wel goed geplaatst? Als deze geen goed contact maakt door een onjuiste installatie geeft dat ook hoge temperaturen ;)

Even controleren of de pinnen aan de achterzijde goed doorkomen en/of je de koeler nog kan bewegen (voorzichtig).

En kan het zijn dat de cpufan dan toch niet aanstaat?

Ja.. ik zou zeggen kijk even in je pc of je fan op je cpu koeler draait.. :) simpeler kun je het niet maken.

Als hij draait => cpu koeler loshalen, koelpasta verwijderen (zowel van de koeler als CPU)
Verse pasta halen bij de lokale pc boer.

Een kloddertje ten grote van een rijstkorrel / ert midden op je CPU en dan de koeler weer goed monteren

Laatst bewerkt:
Het zou ook kunnen dat de registratie van de temperaturen gewoon niet goed werkt. Nu geeft het namelijk -128 graden aan. Snap er niks meer van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan