cpu overklokken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike1998

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2012
hallo helpmij gebruikers,

deze keer hier met een vraag in plaats van een probleem. eindelijk:D

ik heb een Intel Core 2 Duo E6750 @ 2.66GHz. die op idle zo'n 35 graden is.
nu wou ik gaan overklokken, ik verwacht geen 4ghz ofzo maar ik wou weten is 2,8 of misschien zelfs 3 ghz haalbaar?
zou dat gaan qua temps en moet ik hiervoor ook nog mijn ram overklokken? ik heb nu OCZ2FXT11502G ram op 400mhz.
ik las wat dingen over cpu voltage lager zetten en toch hogere klok snelheden?
graag wat tips hierover!

Mvg,Mike.

Hallo,

Dat zou ik niet doen.. Er is namelijk een groot nadeel aan dat je je processor om zeem kan helpen dus de pc vermoord.. Omdat dat het hart is van de pc.

die kans zit er altijd in, als je een beetje met je verstand werkt en altijd nadenkt voor je iets hoger zet dan ben je altijd al een stapje verder ?
ben je al een beetje bekend in de overklok wereld ? zo niet lees dan eerst een paar how to's door, is altijd handig om te weten dat jij verstaat wat ik zeg.
vb fsb of de multiplyer, Vcore , etc

Ladyke

sorry voor late antwoord, was helemaal het forum vergeten.

ik heb inmiddels al een beetje zitten spelen. 2,8 was zonder al te veel verschil en bij 3 was het toch al gauw zo'n 15 graden warmer. ik wacht wel totdat ik een nieuwe pc heb met gewoon waterkoeling:) wil voor zo'n 700-800 een pc gaan bouwen. als ik het lang genoeg volhoud om te sparen:p

iig bedankt!

Geen idee of je dit nog gaat lezen aangezien het lijkt alsof je er niet meer naar gaat kijken...

..maar goed:

Opzich is die CPU prima over te clocken. Met de stock fan en een goede airflow kan je zo'n 3.2Ghz max halen vermoed ik. Heb je een goede aftermarket fan, dan kan je nog wat hoger.

Wat voor moederbord heb je?

Zoek anders eens naar een overclocking guide van jouw moederbord. Daarin staat vaak precies wat je wel en niet moet doen. De temp van je CPU zou ik op max 65 onder load (dus gestresst met OCCT oid) houden...

Bij normaal gebruik zal je die temp echter nooit halen (tenzij videobewerking etc), dus redelijk safe.

hallo,

ik heb een aftermarket fan ik weet alleen niet welke het precies is, hij is van coolermaster dat weet ik wel.
mijn moederboord is de asus p5q se.
wanneer ik ging overclocken ging mijn ram zn freqeuntie ook omhoog is dit slecht? het is wel ram met een grote heatsink of sprider erop.
hier een foto van de koeler.
IMG-20121218-00381.jpgIMG-20121218-00382.jpgIMG-20121218-00383.jpg

als je de fsb omhoog doet dan gaat ram automatisch mee omhoog :)
weet wel al zeker dat je een HD Radeon 3850 hebt :P

haha idd:p
maar de temp gaat niet erg omhoog hierdoor?
ook zie ik mensen die wanneer ze gaan overklokken de pci-e freqeuntie vastzetten op 100? waarom doen ze dat?

als je de fsb niet te hoog zet dan gaat de rams ook niet al te hoog.
overgeclockte componenten worden zowieso warmer dan hun normale settings, maar zoals hierboven als dit niet te hoog is dan valt dat mee :)

ook zie ik mensen die wanneer ze gaan overklokken de pci-e freqeuntie vastzetten op 100? waarom doen ze dat?

doe dit zeker !!
heb gelezen dat als je hier te hoog in gaat dan kan je je GPU mollen

erg bedankt!
mijn ram staat normaal op 5-5-5-15. is dit goed of moet ik hier iets aan veranderen?

Je RAM lekker zo laten staan.

http://forums.hexus.net/pc-hardware/110267-c2d-overclocking-guide-beginners-p5k-add.html

Lees deze eens door. Hij is voor P5K, maar volgens mij werkt de P5Q redelijk hetzelfde. Ik geloof dat je alleen de optie 'voltage damper' niet hebt, maar dat weet ik niet zeker. Is niet een essentieel iets iig.
Met deze guide (ik heb wel een P5K) heb ik mijn E6850 nu stabiel op 3,85 Ghz draaien, tegenover 3.0Ghz standaard...

Je heatsink lijkt nog wel stock te zijn, fan is wel aftermarket inderdaad.

Standaard heatsink + fan:

IMG_20130103_134815.jpg

Mijn case:

IMG_20130103_135043.jpg

Maar goed, met deze setup vermoed ik dat je toch wel 3,2Ghz moet kunnen halen.

Het ziet er allemaal wel ietwat stoffig uit, misschien je pc eens schoonmaken, dat helpt ook heel erg voor de temps.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan