cpu overtemperture error

Status
Niet open voor verdere reacties.

robato

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2005
Berichten
49
De laatste tijd komt het steeds vaker voor dat ik op internet geen filmpje meer kan afspelen, ik klink dan de link aan en er gebeurt gewoon niets. De enige oplossing is dan de computer af te sluiten en opnieuw op te starten. Probleem is nu echter dat de computer opstart en dan plotseling met deze melding komt:

CPU overtemperture error press F1 to resume

Ik druk dan op F1 en dan start de computer gewoon weer verder op en is ook het filmpjesprobleem opgelost. Wat kan dit nu zijn, oververhitting vind ik wel heel vreemd want de computer is meestal nog maar net aan en ik heb er niet net een zwaar spel ofzo opgespeeld ( gebeurd sowieso amper). Het enige wat ik doe is mijn mail checken en het net opgaan. Help!:confused:
 
Alles schoon in de kast, draait de fan van de cpu goed ?
 
ja, de fan doet zijn best en doet het volgens mij ook goed, stofvrij is hij wel redelijk, zeker niet overdreven stoffig.
 
Oke, temperatuurbeveiliging uitschakelen zou een optie zijn, maar hoe kan het dat ik nooit problemen heb gehad en nu zo ineens wel, kan het iets met een virus te maken hebben, heb wel een goede scanner (mcafee), maar had laatst een paar keer een trojan horse.
 
Probeer anders eens de system file checker. Run(uitvoeren) -> sfc /scannow. Beschadigde systeembestanden worden dan automatisch vervangen.
 
Nu heb ik een computer waar de hele xp cd blijkbaar al in de computer geinstalleerd is, ik heb er dus geen setup cd bij, kan ik dus zonder problemen bovengenoemde actie uitvoeren?
 
Je kunt het proberen. Het ergste dat er kan gebeuren is dat ie zegt dat het de verkeerde cd is. Ik neem aan dat je een recovery cd hebt?
 
Laatst bewerkt:
Eh, nee. Stom? Ja, waarschijnlijk wel. Maar kan ik het desondanks toch proberen? Klinkt niet echt riskant.
 
Sorry, ik zat ook even te slapen, maar kan ik het alsnog proberen? De melding blijft namelijk komen, nu steeds vaker.
 
Je kunt het proberen, maar ik zou eerst even naar de Bios instelling kijken. Niet overdreven stoffig zeg je, maar heb je ook onder de CPU fan gekeken, tussen de koelribben van de Heatsink?
 
Maar wat moet ik dan precies zien in de Bios instellingen? Staat daar soms bij welke temperatuur hij met een melding moet komen? Ik zal eerst eens de kast openmaken en kijken of het met de stoffigheid echt wel een beetje meevalt. Kun je daar overigens ( heel voorzichtig, i know ) een stofzuiger in de zachtste stand opzetten? Of maak ik nu wel hele domme opmerkingen.:confused:
 
Nou? Stofzuiger, optie? Of moet je juist met iets blazen. Heb overigens MBM5 gedownload en dat is toch wel een heel mooi programmaatje dat heel duidelijk aangaf dat de temp van mij cpu op 70 of hoger zat terwijl ik alleen maar zat te internetten. Maar goed, wat is de beste stofvrijmaakmethode?
 
Probleem opgelost, kast geopend, stofzuiger erop en een busje geperste lucht gekocht ( 9,95 euro, voor lucht! ). Voorheen tot 75 graden en nu maximaal 41! Leuk programma overigens dat MBM5. Probleem dus opgelost.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan