Cpu probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilco89

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn CPU, ik heb een AMD prossesor en al gaat die boven de 45 graden maar normaal gesproken kan een AMD toch rond de 70 graden. Hoe kan ik dat instellen dat mijn tempratuur hoger kan komen. Zodat mijn PC niet meer bij de 45 graden vastloopt?

Ik probeer mijn cpu juist lager in temp te krijgen,en jij wil hem omhoog hebben.
45 graden amd is mooi ligt het niet aan iets anders??
En waar haal je je temp gegevens van daan.

Welkom op Helpmij.:)

Als je de temperatuur hoger wil laten gaan, dan krijg je alleen maar meer kans dat ie vast gaat lopen.
De temperatuur dient zo laag mogelijk gehouden te worden.;)

Wat ben je aan het doen, als de pc vastloopt?
Geheugen al eens getest?
Dit kun je met Memtest86 doen:
http://www.memtest86.com/

Of bedoelt de vragensteller, dat de temperatuur beveiliging in de bios op 45 graden staat en daardoor de pc stopt.
Dan zal je naar de bios moeten gaan om deze waarde te verhogen naar zo'n 80 tot 85 graden.

Geplaatst door crash
Welkom op Helpmij.:)

Als je de temperatuur hoger wil laten gaan, dan krijg je alleen maar meer kans dat ie vast gaat lopen.
De temperatuur dient zo laag mogelijk gehouden te worden.;)

Wat ben je aan het doen, als de pc vastloopt?
Geheugen al eens getest?
Dit kun je met Memtest86 doen:
http://www.memtest86.com/

Dat bedoel ik ja, maar hoe doe ik dat dan met AMIbios 3.31a?

Koeler maken, doe je niet in het Bios.
De enige manier is of het koelblok van de CPU schoonmaken of extra koeling in de PC-kast maken.

Nogmaals wanneer loopt de pc vast?
Wat ben je dan aan het doen?

dat noemt zijn eigen dan moderator. Maar kom hij vraagt zich waarschijnlijk af hoe je kan instellen op welke temperatuurs waarde zijn pc afspringt. Dit is gewoon zodat de cpu niet beschadigt zou worden maar ja die waarde staat blijkbaar te laag bij hem.
en volgens mij is dit wel in de bios te vinden waar anders sommige extra programmatjes doen dit ook wel maar ik vind het heel onwaarschijnlijk dat hij er zo een heeft opgezet

Geplaatst door crash
Koeler maken, doe je niet in het Bios.
De enige manier is of het koelblok van de CPU schoonmaken of extra koeling in de PC-kast maken.

Nogmaals wanneer loopt de pc vast?
Wat ben je dan aan het doen?
Dan zou ik zo een prog welleens willen hebben. Want mijn PC loop vast op de 45 graden, maar een AMD kan met gemak de 70 aan. Dus dan zoek ik een prog dat ik mijn maximum op 70 kan zetten en niet op 45. Dus dat mijn PC dan vasloopt op de 70 graden IPV de 45.

Heeeel vreemd dat de fabrikant blijkbaar de grens op 45 graden heeft gezet, maar elk bios is instelbaar op dit punt, alleen we kunnen helaas niet op jouw pc kijken dus bekijk alle opties op je bios eens en vooral naar cpu en settings

succes

Geplaatst door lamp
dat noemt zijn eigen dan moderator.
En waar slaat dit nou weer op.:rolleyes:

Dat iemand een vraag op een andere manier leest, kan altijd gebeuren.

Nu ik het laatste antwoord van Wilco89, begrijp ik dat het inderdaad om een Bios instelling gaat.

@Wilco89,

Kijk eens in het Bios naar CPU settings of iets dergelijks.
(verschilt per Bios)

Geplaatst door techie
Heeeel vreemd dat de fabrikant blijkbaar de grens op 45 graden heeft gezet, maar elk bios is instelbaar op dit punt, alleen we kunnen helaas niet op jouw pc kijken dus bekijk alle opties op je bios eens en vooral naar cpu en settings

succes
Maar daar staat niet de settings van zo'n soort beveiliging. Weet iemand waar ik dan zo'n progamma kan vinden?

Er is geen programma voor, het zal toch echt via het Bios moeten gebeuren.

Kijk eens of mischien 1 van de volgende opties in jou Bios voorkomt:
"CPU Overheat Warning" of "CPU Overheat Warning Temperature".

Geplaatst door wilco89

Maar daar staat niet de settings van zo'n soort beveiliging. Weet iemand waar ik dan zo'n progamma kan vinden?
Sorry, ik kan het niet vinden.:( Ik heb amibios versie 3.31a en hij staat er niet tussen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan