CPU probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

refresh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Berichten
3
Hallo beste mensen van "Helpmij"...

Al sinds begin vorig jaar heb ik problemen gehad met mijn computer. Het werd allemaal van kwaad tot erger en laatst ben ik m'n computer gaan doorzoeken en heb ik hem geprobeerd te fixen. Gezien de hoeveelheid complicatie's heb ik uiteindelijk mijn harde schijf compleet geformateerd en windows opnieuw geinstalleerd, met de meeste van de problemen gefixt zit ik nu echter nog steeds met een probleem. Elke keer als ik mijn computer gebruik krijg ik (meestal nog voordat hij compleet is opgestart) de error: driver_irql_not_less_or_equal, een van de errors die ik daarvoor ook al kreeg. Nou ben ik er achter dat ik deze error niet krijg als ik in de BIOS-instellingen "CPU L1 Cache" disable, maar dan gaat (zoals jullie ongetwijfeld weten) je computer nogal traag. Overigens kreeg ik de storing niet toen na het formateren mijn computer eerst op Windows 98 draaide, de error kwam pas weer toen ik XP probeerde te installeren. (geloof me XP instaleren zonder CPU L1 Cache is geen pretje... :( )
Hier zijn mijn specs:

Windows: Windows XP5.1 (Build 2600) Service Pack 2
Memory (RAM): 512 MB
CPU: AMD Athlon™ XP 1800+
CPU Speed: 1535,8 MHz
Video kaart: Radeon X1600 pro
HD: 80 GB
Firewire (1394): Not Detected
BIOS Info: ATAT COMPATIBLE 092302 KT266 42302e31
Battery: No Battery
Motherboard: VT8366-8233

Ik hoop dat een van jullie een oplossing heeft hiervoor.

-Refresh
 
Meestal duidt die kreet op een verkeerd geinstalleerde video driver [of verkeerde/verouderde driver]......

Kun je ook even de rest van de foutmelding geven? [na die kreet krijg je meestal een stopcode [getalletjes] of de naam van een .exe of .dll]
 
Nou, ik kirjg telkens exact dezelfde en er staat nooit een exe of dll bij, maar wel telkens dezelfde stopcode, nl: 0x000000D1 (0x00000000, 0x00000002, 0x00000001, 0x81e7e220)

De vetgedrukte zijn geloof ik altijd hetzelfde. De niet vetgedrukte verschillen nog wel eens. (geloof ik, ik weet het niet zeker)
Maar wat maak je van het feit dat er geen storing komt als ik CPU L1 Cache disable?
 
The system attempted to access pageable memory using a kernel process IRQL that was too high. The most typical cause is a bad device driver (one that uses improper addresses). It can also be caused by caused by faulty or mismatched RAM, or a damaged pagefile.

Zonder wisselbestand proberen, of op een vaste waarde zetten, tegen defragmentatie, een geheugentest uitvoeren, en alle drivers nalopen, en eventueel upgraden.
 
Wat is een wisselbestand? En de enige driver die ik heb om te instaleren is die van mijn videokaart, waarna mn beeldscherminstellingen opeens niet meer hoger kunnen dan 640x480 en 4 bits kleur. :shocked:
 
Geef eerst eens alle info, merk en type moederbord, wat in je startpost staat staat alleen het type chipset bij moederbord, en type videokaart, met Everest, en als het een merk computer is, dat merk en type.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan