CPU probleem?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

martien

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2001
Regelmatig als ik wat zwaardere bewerkingen doe zoals quickpar, of de kids doen online een spelletje ,valt mijn pc uit en start weer opnieuw op. Heb al verschillende spyware en virusprogramma's online gedraaid maar dit bracht niets. Ik heb Memtest86 gedaan = oke, HD tune = oke, Hot cpu tester = oke, speedfan = oke. Ik kan niets geks vinden. Als mijn pc uitvalt en weer opstart duurt het heeeeeel lang voordat ik weer wat kan doen en komt de foutmelding in beeld zoals bijgevoegd. Mij is verteld dat het wel een aan mijn cpu kan liggen, maar of dat zo is?????

Wie, o wie weet raad.

Alvast bedankt,

Martien

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    74,9 KB · Weergaven: 76
Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

Boel al eens uitgestoft?
Zit er een passief gekoelde videokaart in, of eentje met een ventilator?

Pc is uitgestoft en de ventilator van de videokaart zat toen dicht. Het auto opstarten staat uit en de melding die ik kreeg is als bijlage toegevoegd.

Martien

Bijlagen

• IMG_0731_bewerkt-2.jpg
    IMG_0731_bewerkt-2.jpg
    56,8 KB · Weergaven: 66
0x000000D1: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

The system attempted to access pageable memory using a kernel process IRQL that was too high. The most typical cause is a bad device driver (one that uses improper addresses). It can also be caused by caused by faulty or mismatched RAM, or a damaged pagefile.

Een ram test had je al gedaan, dan zou het wisselbestand nog gedefragmeerd kunnen zijn, zet die eerst eens op 0, reboot en maak er een vaste waarde van, bij 512mb intern is 500mb voldoende, hoe meer intern geheugen, hoe kleiner die mag zijn, windows werkt met een virtueel geheugen tot 1 gig. goed, meer mag wel maar is niet nodig.

Ook de chipset en videokaartdrivers herinstalleren zou kunnen helpen.

dit lijkt enorm veel op een videokaart drivers probleem
en of digitale handtekening van ome gates :(

besturing software ;)

wat voor soort videokaart zit er in de computer ?
denk aan

nvidia Geforce / TNT64 etc ..

ATi / Radeon

of andere kaarten
als je dat weet wellicht even de besturingsoftware verwijderen en nieuwe
up to date stuur programma downloaden en installeren

Er zit een Nvidia Geforce FX5700 kaart in en hoe zet ik het wisselbestand op 0??? En intern geheugen is 1 GIG.

Martien

Maar volgens mij is er wat anders aan de hand. Ik zat ff op msn en toen viel de pc weer uit met dezelfde melding. Na het opstarten kreeg ik een andere melding (bijlage). Wat kan dit zijn?

Martien

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    57,4 KB · Weergaven: 70
Nee, het helpt niet. Hij blijft uitvallen met dezelfde melding.

Martien

Er zit een Nvidia Geforce FX5700 kaart in en hoe zet ik het wisselbestand op 0??? En intern geheugen is 1 GIG.

Martien

Zelfde probleem bij mij, bij warm weer en zwaardere applicaties valt mijn pc uit.
CPU heeft bij "normaal" gebruik een 56-57 graden.
Grafische kaart: Nvidia geforce FX 5600

Aan het geheugen en de voeding ligt het alleszinds niet, heb van beiden een nieuw exemplaar.
Ik vermoed een videokaart-probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan