CPU Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

VanKers86

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2006
Hallo iedereen

Ik heb nu een tijdje een cpu probleem en ben redelijk radeloos aan het worden.
Het probleem is dat de laptop nadat hij is opgestart (na zo'n 5minuten) ineens supertraag begint te draaien. De fps in een game gaan bijvoorbeeld van boven de 80 naar amper 2. Met een freeze van bijna een minuut lang tot gevolg. En dit op de allerlaagste graphical settings mogelijk. De CPU gaat dan van rond de 50% (van de game) naar een constante van 100%. Als ik het spel afsluit blijft hij onstabiel schommelen tussen 20 en 40%.
Heb alles al geprobeerd. Dacht dat het probleem opgelost zou zijn na te herfomateren, maar dat blijkt dus niet zo. De laptop is beschermd met AVG Security Center en heb meermaals RegCure én Registry Mechanic laten lopen om te checken op spyware en andere.
Windows Vista heb'k ook een kans gegeven, maar daar lag het ook niet aan ;-).
DELL zegt dat ze me niet direct kunnen verderhelpen.

Mijn systeem:
DELL Inspiron 9400
Windows XP Professional
Intel Core 2CPU
T7200 @ 2.99 GHz
998 MHz, 2,00 GB
NVIDIA GeForce GO 7900 GS

Enige tips?

klinkt enigzins als een kapotte CPU (1 core dan denk ik want anders doet hij niets meer)
Met programma's als everest en pcwizard kunt u kijken welke core hoeveel doet. Als er 1 tje op 0% blijft staan vrees ik het ergste en hoop ik dat er nog garantie op zit.

Mvg Phantom

geen garantie meer inderdaad, en ik hoopte dat ik dit met software kon oplossen..

Heb PC Wizard gebruikt en de Core 1 en 2 activity werken beiden. Tijdens het probleem wisselen ze dus sterk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan