CPU Quiet Fan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arkantos_EH

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Berichten
119
Hallo,
ik keek net in mijn bios en ik zag CPU Quiet Fan staan. Die stond op Disabled en mijn pc maakt nogal veel geluid(lawaai) dus ik dacht, ik zet hem op enable. Maar toen kwam er nog iets te staan namelijk:
Target CPU Temp (staat op 50)
Tolerance (kan ik niet instellen)
Target Fan Speed (Fast, Med & Slow(staat op Fast))

Wat moet ik hierbij instellen om hem wel zo stil mogelijk te maken maar dat hij niet overhit word. Ik heb een E6600 Stock koeler @ 2.4Ghz en mijn moederbord is ASRock ConroeXfire-eSATA2. Op dat moment was hij al 43 graden.
Ik ben een gamer dus mijn CPU word wel veel gebruikt :p
Kunnen jullie mij de juiste configuraties geven?
ps, kun je ook met je videokaart zoiets instellen? Zodat die ook stiller is?
Alvast Bedankt
 
Hoe trager de ventilatoren draaien hoe stiller (maar niet altijd beter). Voor je videokaart bestaan er soms ook progs waarmee je de ventillator sneller of trager kan laten draaien. Je kan ook een control panel installeren en hier de voedingskabels van de ventilatoren op aan sluiten. Zo kan je hardwarematig de snelheid controleren. Een passieve koeling voor je videokaart is ook een oplossing misschien.
 
Heb je ook een prog waarmee de videokaart fan automatisch sneller of langsamer kan laten draaien? Zo ja, kun je mij een geven? maar jij weet niet iets over die instellingen over mijn CPU Fan?
 
Of je wel of niet de snelheid van je fans kunt beinvloeden hangt af van het totaal van je systeem.
Behalve de CPU-fan kun je twee (of meer) chassis-fans hebben.
Sommige fabrikanten leveren een hulpprogramma waarmee je de diverse instellingen kunt beinvloeden.
Zo kun je van de Intel-site het programma Intel Desktop Utilites downloaden.
Op jouw moederbord zit of de Intel 945P, of de Intel 945G chipset.
Op de ASRock-site staat in de FAQ een opmerking over de Intel CPU-cooling.
Zie de afbeelding.

intelheatsinkvr6.jpg
 
Ik heb dus mijn CPU Fan en een Fan voor mijn videokaart (MSI NX7600GT).
Verder heb ik geen Fans in mijn computer(behalve de fan in mn voeding dan :p)
En ik begrijp ook dat als hij warmer word dat de fan dan harder gaat draaien maar dat doet de mijne al de heletijd, hij draait volgens mij de hele tijd al op 100%. En als ik ORTHOS gebruikt dan merk ik ook geen verschil in geluid.... Dus daarom wil ik dat in de bios instellen maar ik weet niet waar Target CPU Temp en Target Fan Speed op moeten staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan