CPU speed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Afwasmiddel

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2008
hoi allemaal,

ik heb sinds kort een probleempje. Ik heb al een aantal maanden een nieuwe pc, hij werkt prima. Nu heb ik laatst Baatlefield Bad Company 2 ge-preordered en toen kreeg ik een beta-key. Natuurlijk ging ik de beta uittesten. Maar wat ik daar aantrof viel me vies tegen. Ik had enorme lag en het geluid liep heel de tijd achter. Daarom ging ik op het i3D forum wat rondneuzen. Bijna iedereen vond dat de game te zwaar was, maar de meeste met ongeveer dezelfde of mindere onderdelen als ik vonden het te doen.

Ik begon me toen af te vragen waarom ik er wel zoveel last van had. Daarom ging ik naar het programma - can you tun it? - De uitslag verbaasde mij. Mijn CPU speed zou veels te laag zijn. Iets wat ik echter vreemd vind.

Ik heb:
AMD Phenom II X4 3.2GHz
HD 4890
4GB RAM
Windows XP

Je zou toch denken dat ik een goede cpu speed zou hebben, maar hij gad slechts 1.6 GHz aan en dat zou te weinig zijn. Nou vroeg ik mij af of ik dit kon verbeteren. En of iemand hier misschien een oplossing wist te vinden. Ik neem aan dat CPU speed te maken heeft met de processor dus vandaar dat ik hier maar begin met vragen.

Hoe staat het in je bios aangegeven? processor-en het geheugen?

Sry ik ben pas een begiineling op dit gebeid en ik heb geen idee waar je kan zien wat jij bedoelt.

Als ik bij mijn computer op eigenschappen druk staat er 1.6 GHz en 3.25 GB

Laatst bewerkt:
3.25 Gb is normaal, waarschijnlijk heb je namelijk dan een 32 bit windows. Het kan zijn dat je pc uit energie overwegingen de snelheid van je processor verlaagt. Dit kan je in de bios (bij het opstarten op del of F12 of iets in die richting drukken) aanpassen.

Man ja ben der geweest. Er stond 3200 Mhz en een paar andere waardes die lager waren. Volgens mij ook 2000Mhz ergens gezien. Maar ik had kennelijk iets veranderd waardoor mijn pc nie meer wilde opstarten. Gelukkig had ik de handleiding nog en door de batterij op het moederbord te verwijderen en er weer op te zetten was het probleem verholpen :O

Gelukkig.
Je had denk overgeklokt.
dan doet hij het niet meer.
Maar je processor draait dan wel op 3200 gedeelt door 2 = 1600.
Niet meer doen,he.:thumb:

Gelukkig.
Je had denk overgeklokt.
dan doet hij het niet meer.
Niet meer doen,he.:thumb:

is dat gedeeld door 2 standaard? Want ik heb natuurlijk liever 3.2 dan 1.6. Of maakt het geen bal uit?

Dat geeft hij aan.
Hij draait wel op 3200 hoor.
Maar Amd geeft andere waarden dan Pentium,he.

Laatst bewerkt:
Ff nog een update. Het probleem is verholpen. Ik hoefde alleen de BIOS te updaten. Nu doet elke core 3,2 GHz i.p.v. 0.8 GHz.

Maar Amd geeft andere waarden dan Pentium,he.
Dus de MHz van AMD hebben andere waarden dan de MHz van Intel?:rolleyes:

Klopt ook niet als er aangegeven wordt dat een dual core een snelheid van 3200MHz heeft, dan hebben beide cores deze snelheid.

Laatst bewerkt:
Als de processor niets te doen heeft gaat hij zich automatisch lager klokken om energie te besparen, dit is normaal. Als je iets intensiefs gaat doen gaat hij zich automatisch weer omhoog klokken naar de 3,2Ghz. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan