CPU steeds hoog

Status
Niet open voor verdere reacties.

sungirl

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2002
Hallo, wie kan mij hierbij helpen. CPU is steeds hoog op de 100, er draaien 51 processen mee. Ik heb niet veel verstand van dit soort dingen. Als ik gewoon op internet zit, gaat het goed, zodra ik iets extra's laat draaien, vliegt mn cpu omhoog.

bv. spybot, kan dan bijna niets meer doen, cpu staat op 100
adaware, cpu staat op 100
windows defender enz.........

Heb gescand met kasperty en housecall, kunnen niets vinden.

Zelf heb ik avast op de pc, wie kan mij hierbij helpen ?

Vorige week nog een hy log geplaatst en alles was goed.

Wát neemt precies zoveel CPU 'ruimte' in.

Dus, hoe heet het proces.

Laatst bewerkt:
cpu

Hallo MaartehhM,

Als ik scan met malware neemt mbam.exe het meest in, het springt van rond de 50 naar 80
niet actieve syst. springt van 20 naar 50
en taskm zit op 2
Heb vanmorgen met malware gescand en hij deed er meer dan 3 uur over eer hij klaar was, terwijl het voorheen misschien 15 min. was.

svchost.exe komt 6 x voor in taakbeheer en in de veiligemodus 3 x

als ik adaware opstart vliegt mn cpu naar de 100, tis maar heel even, dan zakt het weer. Als ik update, vliegt het weer even naar de 100.
zodra ik ga scannen, vlieg het weer omhoog naar rond de 68
de boosdoener is awwservice. exe

Ook is het vreemd dat de ene keer mn cpu met scannen heel hoog blijft staan, ik niets meer op de pc kan doen, alles werkt heeeeeeeeeeeel traag, mn cpu zit dan echt steeds op 100. Het scannen duurd dan ook vreselijk lang
gisteren nog met adaware gescand, deed er meer dan 2 uur over en vannavond nog geen 10 min. Ik snap er niks van.

Nu ik gewoon dit stukje zit te typen, zit mn cpu op steeds op 2 tot 7%

hallo ferrarifreakmet
ik neem aan dat je dit bedoeld : intel (r) pentium (r) 3.06 ghz

Hoop dat jullie hier wat mee kunnen, want ik snap het niet.

hallo

raar probleem dit maar virusscanner nemen als je gaat scannen altijd veel van je processor.
maar denk toch dat het iets met een virus heeft te maken wat voor log bedoelt u precies die u heeft gemaakt?

die svchost.exe klopt dat kunnen er altijd wel stuk of 6 zijn ik heb er zelf 15 en loopt prima.

cpu

Bij het vragenforum heb ik dit hijackthis logje geplaatst.

http://www.vragenforum.nl/viewtopic.php?t=18473&highlight=

Het nodige had ik zelf er al uitgehaald, het meeste was spy, na het schonen deed mn pc weer vrij normaal, en na een week begon het weer.

Mijn gevoel geeft ook aan dat er iets niet goed is, maar ik weet niet wat :( ik heb er zelf ook niet zo heel veel verstand van, kan best aardig vogelen, maar dan houd het ook op. informatie over de computer haal ik allemaal van het internet af, zo als bij helpmij ;)

Denk je dat ik niet goed beschermd ben met avast, want het is een gratis virusscanner van internet. Deze was mij aangeraden door een kenner.

nog bedankt voor jullie antwoord en snelle reactie :thumb:

de boosdoener is awwservice. exe

Even gegoogled op awwservice.exe. Schijnt een niet al te best progje te zijn. Avast is verder een goede gratis virusscanner, maar 100% beveiligd ben je natuurlijk nooit.
Misschien handig om even een rootkitscanner over je systeem te laten gaan? Dan komen er meestal leuke verrassingen naar boven.

Hallo D2Freak

Heb even gegoogle en een rootkitscanner gevonden en ermee gescand, deze vond 1 spyware.

wat is het voor een progje die awwservice.exe en hoe kan ik het eventueel verwijderen als het niet goed is ?

cpu

Hallo,

Er heeft helaas even niemand meer gereageerd, hoop dat jullie me toch verder kunnen helpen. Maar ik ga eerst even voor 14 dagen op vakantie.

een blije vakantiegangster

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan