CPU Stressed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ecl1pse

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2003
Beste lezers

ik vraag me af of er iemand is die weet of er een progje is dat HEEL VEEL van je CPU vraagt zodat hij lekker warm word en ik mijn CPU Stressed kan meten op temperatuur :D tot nu toe gebruikte ik JK2 (jedi knight 2) maar een spel is zo onhandig iemand een betere tip???

Je moet echt eens leren zoeken :)

Zoek op google maar eens naar "BurnK7".

Er zijn verschillende benchmark/ testprogramma's in omloop.

Je zou eens kunnen testen met Sisoft Sandra (meest bekende) of PCmark2001, 3dmark 2001 of 3dmark 2003

Die zijn niet echt geschikt.. Die hebben slechts tijdelijk een volledige load, terwijl een prog als Burnxx of Prime je systeem urenlang kan belasten.

hij vind heeeeel veel maar verder geen tooltjes ofzo :'(

owjah ik heb trouwens een GF4 wc blokje gevonden...

www.case-mod.com kijk er maar eens is echt een vette site

Was jij dat niet Steve, met dat trucje met de rekenmachine?
874354357! o.i.d.

Stress-testen van de CPU

Als je na je overklok prima in Windows kunt komen, word het tijd om eens te testen of alles wel zo soepel draait bij 100% belasting. Een van de beste manieren om alleen je processor te stressen is het draaien van de programma's BurnXX, waarbij XX voor je processortype staat. Dus voor de Athlon/Athlon XP/Thunderbird kun je BurnK7 gebruiken, voor de P3 kun je BurnP6 nemen. Voor zover ik weet is er geen specifieke P4 versie. Of het geheugen nog stabiel draait na een overclock is te testen met BurnMMX. Om er zeker van te zijn dat deze programma's zoveel mogelijk CPU tijd krijgen, is het aan te raden om de prioriteit van het proces op 'high' te zetten. Dit kan in Windows NT/2000/XP met behulp van de Task Manager. Je doet dit door naar de 'processes' tab te gaan, met de rechtermuisknop het gewenste programma selecteren, en vervolgens 'Set Priority -> High' te kiezen. Windows 95/98/Millenium gebruikers kunnen gebruik maken van het programmaatje 'setprio'.

Om een overklok van de grafische kaart te testen is het draaien van een 3DMark2001 test nuttig. Draai een stuk of 10 benchmarks achter elkaar. Als er geen artifacten optreden en de boel niet hangt, dan kun je er redelijk van uitgaan dat de overklok gelukt is.

Andere pakketjes die regelmatig gebruikt worden om het systeem te stresstesten zijn SiSoft Sandra (burn-in test), de Distributed.net client (ook wel koetje genaamd), en Super PI.

Alle genoemde programma's zijn eenvoudig te vinden door middel van een Google search.

ok nu snap ik het...

Burnxx = BurnK7 of BurnP6.. BurnK7 is gemaakt voor de Athlon (XP).

En de faculteit van een getal berekenen gaat ook ja.. Open maar eens de Windows rekenmachine, ga lekker rammen op je numeriek toetsenbord en druk vervolgens op de !-knop. Paar keer op Doorgaan klikken.

gevonden :D zo heey ik zie zo me temp van 40 naar 45 gaan ik hoor t ook aan me koeler :D

Geplaatst door Steve
Die zijn niet echt geschikt.. Die hebben slechts tijdelijk een volledige load, terwijl een prog als Burnxx of Prime je systeem urenlang kan belasten.

Bij Sandra 2003 kan je je systeem wel degelijk continu testen. Je kan het aantal keer opgeven dat je cpu getest wordt. (per systeem verschilt de duur) de max temps van je mobo/ cpu aangeven de max casefans/ cpufan aangeven, Kortom, perfect progje... Dit kon volgens mij bij de oude sandra niet....

48C :o dit is de eerste keer dat ik dat zie :D

lol 47 was tot een minuut geleden mijn hoogste :(

WOOOOOOOOOOW 50/30 :S

(i know voor een Athlon = t niet zo veel)

mijn case blijft wel mooi op 30 geloof ik :D mijn CPU is al 51...

tijd voor wc :D
wilde ik toch al kopen :D

Rustig..

Toen ik m'n pompje uitzette kwam ik al snel aan 80° met m'n P IV. Erg leuk om 'm dan aan te zetten, je ziet de temp in een minuut van 80 naar 40° gaan.

Wel niet zo goed voor je core, die plotse temperatuursveranderingen, als je weet dat materie uitzet/krimpt naargelang de temperatuur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan