CPU te heet? ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Redlaz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
Hallo,

Ik heb een laptop sinds bijna een jaar en ik vraag me wel af of mijn processor wel niet te heet draait want mijn laptop voelt nu eenmaal heel warm aan :) .

Mijn processor draait ongeveer op iets minder dan 60° als ik hem net opgstart heb en 65° als hij vrij stabiel is en ik niets intensief doe.

Maar, als ik zware games speel loopt ie gemakkelijk tot 75° en daarna loopt ie zelfs op tot 82-83°, maar hoger gaat ie niet... Dit is volgens mij véél te veel... En wordt bij games ook lastig want na een tijdje krijg ik "lags" en dat komt (denk ik) door die hitte....

Dus: Enige tips,

Specs;
CPU: Intel i910GML/i915GMS (1,8ghz Centrino)

RAM: 512 MB DDR2-SDRAM

Video Card: Mobile Intel(R) 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family

Dus: Is dit te warm ?
Is dit de oorzaak van die "Lags"?
Enige tips?

~~Hartelijk dank bij voorbaat, Ernst.

Laatst bewerkt:
misschien zit er stof in de ventilator, misschien moet deze schoon gemaakt worden.

Danke voor antwoord,

Ik heb deze latop in het begin wel op een tafellaken gespeeld (SUPER DOM).
Zou hierdoor veel stof in de fan zijn gekomen ofzo?
Als ik em openschroef, vervalt mij garantie dan? Ik wil die echt niet verneuken aangezien dat ik stiekem een beetje amatuer ben ! o_O:evil:

Gebruik gewoon ff een busje perslucht, of een simpele hobby-compressor om je fan weer stofvrij te maken. Dan moet het helemaal opgelost zijn, of verminderd zijn.

En dit is NIET de oorzaak van het ''laggen'', dat komt gewoon door een tekort aan videogeheugen. Probeer het spel gewoon op een lagere setting te spelen.

Waar zijn deze busjes perslucht verkrijgbaar?

BTW: De lag is oorzaak van Lage Frames Per Second, kan dat dan wel oorzaak zijn van die hitte ?

~~Danku

Laatst bewerkt:
Nee, mijn laptop kan zo heet worden als ie wil, maar ik heb daardoor nog nooit lags gehad. De busjes perslucht zijn bij de betere computerzaak of hobbyzaak wel te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan