CPU te snel op 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

sentmen

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Hallo helpmij,

Ik heb een probleem dat mijn CPU zonder dat ik iets doe om de minuut op 100% staat. Ik heb bij processen bij taakbeheer gekeken en kon daar niet iets vinden. Het gaat hier om een laptop van emachines, eigenlijk van acer.

Specs:

processor: Intel Celeron 2.13 GHz (1 core).
geheugen: 2,00 GB.

Alvast bedankt.

Er zal bij taakbeheer een process moeten staan wat op 99% staat. Welke is dat?

Er zal bij taakbeheer een process moeten staan wat op 99% staat. Welke is dat?

Bedankt voor de hele snelle reacties. Ik heb er al een half uur naar zitten kijken, maar ik zie geen proces wat 99% gebruikt, ik heb zelf ook een virus scanner van Ziggo, en ben nu aan het scannen.

Het probleem is nu dat hij op 100% staat omdat hij alleen aan het scannen is.

Ik heb even voor jullie ook nog wat informatie.

Bijlagen

Maak eens een screenshot van cpu gebruik in taakbeheer

Ik heb zojuist een screenshot gemaakt van mijn taakbeheer. Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Bijlagen

• taak.jpg
    taak.jpg
    55,4 KB · Weergaven: 78
Ik heb zojuist een screenshot gemaakt van mijn taakbeheer. Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Er mist nog heel wat. Klik eens op CPU zodat het process wat het meest gebruikt boven aan komt te staan en maak dan nog een screenshot.

Zou dan eerst toch bovenstaande maar doen

Alvast bedankt, ik ben nu wel met een ander virus scan programma bezig, maar ik hoop dat dit het probleem wel oplost, maar op dit moment staan er nog geen foute bestanden. Ik denk dat ik ook maar eens mijn laptop ga opschonen, hopen dat dit een beetje werkt.

Heb je mischien wat aan een hijackthis log? Mischien kan je daar wat mee.

Er mist nog heel wat. Klik eens op CPU zodat het process wat het meest gebruikt boven aan komt te staan en maak dan nog een screenshot.

Had ik al gedaan, kijk maar bij CPU. Ik vindt dit ook heel vreemd. Zoiets heb ik nog nooit op mijn stage gehad.Terwijl ik wel meer vreemde dingen heb gehad.

EDIT: Ik had ook nog een txt bestandje geplaatst, daar staat nog meer info dan op taakbeheer.

Laatst bewerkt:
Is het mischien een idee om even op de helpmij chat te gaan, gaat mischien wat sneller;)

Is toch een heel ander soort programma dan die uit mijn link, maar ja.....

Ik kan dat programma van jou ook wel even downloaden, maar dan moet ik de iis in, en ik weet op dit moment niet wat mijn stage daarvan zegt. Als dat veel beter zou moeten werken kan ik dat wel doen.

mrmusic. Bedankt voor je hulp, ik heb alles laten lopen, en het is gebleken dat er otch een virus op zat en het heeft voor een grote deel wel geholpen. Eerst kon ik nog geen muziek luisteren en hij happerde al. Nu is dit niet meer zo, alleen is het wel zo dat als ik een actie doe dat hij wel meteen op 100% gaat. Kan het zijn dat op een of andere manier ik toch een driver moet installeren, terwijl je dat volgens mij helemaal niet nodig hebt, een soort van accelerator ofzo. Bestaat zoiets, want hij is toch soms sloom als ik alle programma's open.

Als dit niet kan dan is voor mij gevoel de vraag gesloten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan