CPU te warm?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SimoneP96

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2014
Hoi,

Sinds een tijdje heb ik het idee dat mijn CPU nogal warm wordt terwijl ik verder geen programma's heb openstaan, hij zit steeds rond de 56C.
Mijn fans zijn ook een stuk luider en worden nog een stuk luider wanneer ik ook maar iets doe op mijn computer. Ik heb mijn computer al eens opengemaakt, en er zat wel redelijk wat stof maar ik durf het niet zomaar met een doekje/vingers/stofzuiger weg te halen dus ik weet niet hoe ik dat het beste kan doen.
Graag zou ik ook een oplossing willen weten om mijn fans minder luidruchtig te maken, vooral als het zomer is maken ze erg veel lawaai.
Mijn cpu is overigens een AMD Phenom II x6 1055t processor

Hier de temperaturen wanneer ik niks doe:
speedfan.png

Laatst bewerkt:
Je kan een stofzuiger gebruiken met een kopje met haren.
Met een luchtpistool er zachtjes op blazen is ook een optie.

Wil je heel bescheiden doen dan kun je te werk gaan met een schone kwast.

CP MAX TEMP:
Maximum operating temperature ? 55°C - 62°C

Je zou ook nog is even kunnen kijken welke waardes Core Temp aan geeft: http://www.alcpu.com/CoreTemp/

Laatst bewerkt:
En perslucht, zou dat iets uithalen?

Dit zijn de waardes van Coretemp:
Coretemp.png

Perslucht van compressor, luchtpistool allemaal zelfde in mijn ogen.
Als je maar rustig blaast en niet 2cm boven alles gaat zitten maar gewoon dat het er uit kan stoffen.

CoreTemp zegt dat jouw CPU max 99 graden mag worden. Als je straks IDLE rond 42 a 45 graden zit is dat normaal voor een AMD.

Als je met perslucht, of een stofzuiger te werk gaat, zorg er voor dat je de fan, of fans tegen houd ( extra tip :D )

Is een stofzuiger niet gevaarlijk vanwege de elektrische lading? Althans dat las ik vaker.

Ja, perslucht is veiliger. En houdt de fans vast, zorg dat ze niet kunnen draaien, een elektromotor werkt namelijk als een dynamo wanneer je deze zelf draait.

of gewoon met de hand vasthouden ;) Er komt niet enorm veel kracht op te staan, dus dat kan je gewoon heel simpel met je hand doen.

Dat soort perslucht is speciaal bedoeld voor dit soort doeleinden ja ;)

Overigens: mocht het niet helemaal lukken om al het stof weg te spuiten, dan kan je eventueel voorzichtig met een kwastje ook wat stof wegpoetsen.

Ik heb zojuist mijn computer schoon proberen te maken met perslucht en vooral van de gpu een hoop stof weg kunnen halen, maar ik heb het idee dat mijn CPU juist warmer wordt nu, hij zit nu rond de 60 graden terwijl ik alleen een paar sites op internet open heb staan en verder niks. Wel maakt hij een stuk minder lawaai, heb ik het idee.

prima temperatuur voor een phenom II x6 imho
je zou eventueel nog koel pasta kunnen vernieuwen kan wat graadjes schelen maar dit ziet er al acceptabel uit.

Oké dus deze temperatuur is prima? Want ik dacht dat die vroeger toch altijd een stuk lager lag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan