CPU te zwaar belast

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Op mijn PC met 2400 AMD, 512 MB intern geheugen en 200 Gb harde schijf vind ik dat de verwerking van de programma traag verloopt. Om die reden heb ik gekeken in Tweakxp Pro 4.04 hoeveel geheugen er beschikbaar is. Daartoe heb ik het programma opdracht gegeven om optimalisering geheugen uit te voeren. Als ik dat doe krijg ik direct de melding dat CPU te zwaar is belast. Hoe komt dat?

Heb je al eens in taakbeheer gekeken naar het verbruik van je processor?

Dan zal je bij de processen moeten kijken welk programma daarvoor verantwoordelijk is..

Inderdaad heb ik kunnen zien welke programma's verantwoordelijk zijn voor de belasting van mijn CPU. Als ik bepaalde programma's eruit haal lukt het optimaliseren van het geheugen wel. Bedankt voor de tip.

Welke programma's zijn dat? Weet je zeker dat je geen last van Spyware en dergelijke hebt?

ik heb het zelfde probleem,en geeft ook 100% aan.
verder geeft ie aan wisselbestand 153 mb:rolleyes: .
steed als ik een site bezoek,opent deze heel traag.
ook het intypen van een aderes gaat langzaam,of deze hapert.
ik heb adware geinstalleert,en de spyware verwijdert.
helaas doet hij nog steeds raar.
meschien dat je hier iets op weet?:thumb: .
groetjes,
peter

Geplaatst door hoppa_hellmond

verder geeft ie aan wisselbestand 153 mb.
Laat je virtuele geheugen eens door Windows beheren.
Mocht Windows deze al zelf beheren, geef dan het virtuele geheugen eens een vaste waarde.
Als je 512 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 1040 en de bovengrens op 1538

Als je 384 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 780 en de bovengrens op 1152

Als je 256 MB RAM hebt:
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 520 en de bovengrens op 768

Als je 128 MB RAM hebt:
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 260 en de bovengrens op 384
Bron:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=84207

Laatst bewerkt:
bedankt voor je reactei!.
ik heb gedaan wat je schreven had,maar nog steeds blijft url haperen bij het intypen.hetzelfde geldt het openen van internet site's.
ik heb cookies en tijdelijke internet bestanden verwijdert.evenals ofline bestanden.mag downloaded programma file's ook verwijderen?.zie dat er nl 1 is beschadigt.
er staan er 5 en 1tje is er beschadigt.meschien dat het daar aan ligt:confused: ,anders hoor ik het graag.
groetjes,
peter

Gedownloade programma's mag je ook verwijderen, als deze nodig zijn, worden ze wel weer geinstalleerd.
Ik neem tenminste aan dat je het over de inhoud van de map "C:\WINDOWS\Downloaded Program Files" hebt?

ja,die bedoel ik.hopelijk maak ik geen schade.
ga ze wel ff verwijderen,en dan laat ik het je wel weten:)

Geplaatst door crash
Gedownloade programma's mag je ook verwijderen, als deze nodig zijn, worden ze wel weer geinstalleerd.
Ik neem tenminste aan dat je het over de inhoud van de map "C:\WINDOWS\Downloaded Program Files" hebt?
heb het gedaan,en krijg nu de volgende foumelding:fout bij het ongedaan maken van de registratie van OCX C:\WINDOWS\system32\macromed\shockwave 10\download.dll.:confused:
hopelijk weet je nu meer!!

crash,vraag is opgelost maar ik krig de melding:je bent niet ingelogt.
kun je de vraag sluiten,want mij lukt het niet:confused: .
alvast bedankt!!!

De vraag sluiten doen we alleen als het echt nodig is.
De status van de vraag staat al op "opgelost".

BTW de volgende keer kun je beter een eigen vraag openen.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan