CPU Temp. Meters rapporteren verschillende dingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stinuz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2003
Ik gok dat 't in SpeedFan Temp1 is en dat Core Temp wat achterloopt maar ik heb niet zoveel verstand van hardware, iemand meer info?
coretempspeedfan.png

Probleem was dat de cpu fan constant op 100% liep en dat maakte ziek veel herrie dus ik vraag me nu af of ie op 25% niet te warm wordt. Wat is Temp3 trouwens en waarom staat er een vlammetje? :thumb:

Goedemiddag,

Denk dat je beter even met pc wizard kan kijken die geeft de namen weer waar de temps. van zijn en is volgens mij ook beter

Bedankt, die temperaturen zijn gelijk aan die van Core Temp dus ik ga er vanuit dat dat de goeie zijn. Nu vraag ik me echter af of SpeedFan wel van zichzelf de RPM verhoogd als de temperatuur te hoog wordt. "Automatic Fan Speed" zet 'm namelijk geowon weer op 100% en in configure kan ik niet vinden waar ik dat aan kan passen.

Ik zelf gebruikte eerst AMD overdrive om mijn fan speed aan te passen.
Maar als het werkelijk zo is dat je CPU idle zo warm wordt terwijl de fan al op 100% staat, zou ik toch eens kijken naar een nieuwe fan of eens kijken hoe de luchtstroom in je kas is.

Ik zie het probleem van die temperaturen niet echt, met het warme weer van vandaag idle ik op 36 graden en full load (prime95) toch wel 57 graden...

Ik zie het probleem van die temperaturen niet echt, met het warme weer van vandaag idle ik op 36 graden en full load (prime95) toch wel 57 graden...

Maar dan draait jouw fan toch niet op 100% bij 36 graden he? neem aan dat dan de temps veel lager liggen!

Met de cpu koeler op 25% zit ik idle op 41 graden dus dat zit wel goed. Ik hoop echter dat als de temperatuur stijgt, speedfan ook uit zichzelf de ventilator weer ophoogt anders crasht mn pc dus, en kan ook niet gezond zijn voor de cpu.

Speedfan geeft altijd 100% aan, instellingen veranderen in speedfan van 100 naar 25% zal niks doen met de snelheid van de fan.
Ik raad je aan AMD overdrive te downloaden, daar krijg je wel de echte waarden qua snelheid van de fan en de mogelijkheid om deze snelheid aan te passen naar eigen wens.

Speedfan geeft altijd 100% aan, instellingen veranderen in speedfan van 100 naar 25% zal niks doen met de snelheid van de fan.
Ik raad je aan AMD overdrive te downloaden, daar krijg je wel de echte waarden qua snelheid van de fan en de mogelijkheid om deze snelheid aan te passen naar eigen wens.

Umm dat klopt niet. Ligt eraan of je mobo het ondersteund; mijne dus wel. Eerst maakte de fan namelijk ziek veel herrie (echt niet normaal) en nu hoor je hem niet meer :)

Ja half dus, want ik weet nog altijd niet of speedfan de snelheid ook vanzelf weer ophoogt xD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan