Cpu temp niet te hoog ?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

youriwannet

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2014
Goedenavond,
Ik heb laatst Speccy gedownload en daar kwam ik achter dat de temperatuur van mijn Cpu rond de 96C is (zie foto) Terwijl ik niks op mijn pc aan het doen ben.. Is die temperatuur niet te hoog?
Want ik heb er maandag nog nieuwe koelpasta tussen gedaan wat naar mij weten goed is verlopen. Airflow kan het ook niet zijn want ik heb de sidepannel al een week niet meer op mijn kast gemonteerd i.v.m.
de tempareturen in de omgeving van de pc.
Fans draaien ook goed dus lijkt mij geen probleem te zijn..
bandicam 2015-07-03 22-29-41-027.jpg

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Alvast bedankt voor alle reacties ! :thumb:

Groetjes Youri Wannet

Bijlagen

• bandicam 2015-07-03 22-29-41-026.jpg
    bandicam 2015-07-03 22-29-41-026.jpg
    75,6 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Wat is de temp. die de BIOS aangeeft..? Want daar zit nog wel eens wat verschil in..
Als die ook zo idioot hoog is zit de koeler niet goed of is er een teveel of tekort aan koelpasta want deze temp. is niet normaal.

Dit geeft de Bios aan.
IMG_20150703_231631.jpg
Lijkt mij ook een stuk geloofwaardiger.

Speccy is dus niet echt betrouwbaar?

Toch zit het mij nog niet echt lekker.. Ook CPUID HWMonitor geeft aan de temperatuur rond de 96C is.

Groeten Youri Wannet

Laatst bewerkt:
Hoi,

Vaak kan je ook de temperatuur aangeven in de bios waarbij alarm geeft kijk eens en is dit aanwezig stel deze eens in op 80 graden bv . Deze meting is trouwens wel het meest betrouwbaar hoor de bios meting dan he.

Inderdaad, BIOS-waarde is meer betrouwbaar dan andere, 3rd party programma's.
Deze beschikken nl. niet altijd over de juiste data om met de moederbord-sensoren te communiceren en dan krijg je o.a. dit soort extreme temperaturen of ventilator-toerentallen.

Hoi,
Bedankt voor alle reacties.
Ik hoef me dus geen zorgen te maken.

Heel erg bedankt voor jullie hulp :)

Groetjes Youri Wannet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan