CPU temp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maan42

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2004
Ik heb vorige week de koeler van de processor gehaald ( zal helemaal vol met stof ) , deze zuiver gemaakt en weer teruggeplaats ( pasta was nog genoeg ).Nu twijfel ik of ik hem goed teruggeplaatst heb.De koeler zit in een zwart bevestigingssetje ( weet niet goed hoe ik het beschrijven moet ).
Ik heb de PC ( pentium 4 2500 mHz en Ram 512, HD 40 )nu 3 uur aan en op temp gecontroleerd en hier geeft hij het volgende aan :

Current CPU Temp: 60
Current Sys temp :35

Zijn dit normale waarden?
Ik hoor het wel.
Alvast bedankt.
Gr. Herman

Temp gemeten vanuit bios.? Temp is te hoog.
Altijd even de core (cpu en koeler ontdoen van oude pasta) met een beetje wasbenzine en nieuwe zetten!
Koeler zit waarschijnlijk met vier klemmen als deze niet beweegt zit ie goed.

Laatst bewerkt:
de regel is ook altijd oude pasta verwijderen en nieuw er op.
pas op moet niet groter dan een rijst korel op is namelijk meer dan genoeg.
doe je er meer op werkt die troep ook niet namelijk ;)

en haal je koeler er voorzichtig af.. want waarschijnlijk plakt je processor er aan vast en dan kunnen pinnetjes van je processor gaan verbuigen..

pff.. zo heb ik mn cpu ook kapot gekegen .. ontwetende..

kan ook kortsluiting zijn in je hitte sensor
Ik heb trouwens een keer m'n ventilator tegen mn kast aan gezet , die open stond mn systeem temp daalde van 23 naar 18 xD en mn processor van 31 naar 27 hahaha mn processor ging meteen 50 Mhz sneller lopen. Toch leuk expirimentje :p en gewoon met stok cooling . Nou heeefd een sempron 2800 + 1.6 Ghz niet veel power om heet te worden maarjah

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan