CPU tempratuur schommelt enorm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Degrun

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2011
Heb gisteren me pc geupgrade met een nieuw moederbord/processor betreffend msi z97 gaming 5 en i5 4690k. Als ikd e pc aanzet zit de tempratuur mooi rond de 30-32 graden. Als ik enkels een you tube video ga bekijken schiet de temperatuur al snel tot de 45 graden. Als ik ga gamen dan gaat het al snel rond de 60 tot 65 graden zitten. Ik heb het egvoel dat er iets natuurlijk niet klopt hieraan. Als ik daarintegen bijvoorbeeld youtube of pauze zet zakt hij weer naar de 35 ongeveer in een paar seconden.

Ik heb thermal pasta er bij op gedaan dus het einige wat ik me eigenlijk kan bedenken dat op de 1 of andere manier de koeler niet goed zit. Wil toch voor de zekerheid eens zien wat jullie denken erover voordat ik weer van alles lostrek.
Heb voor +- 20 minuten langs stresstest gerund en daar kwam max temp op de 75/76 graden.

Hoop dat jullie wat licht voor me kunnen schijnen wat mogelijk oorzaken kunnen zijn(of dat het normale temperaturen zijn)

Gebruik je de stock cooler van Intel? Zo ja, dan is dit heel normaal.

Met een andere (betere) koeler zou je lagere temperaturen verwachten.

yes its the stock fan. Then i supose i should get a better fan as soon as possible to get some better temps :) Thanks for the fast answer!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan