CPU test-software

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Bestaat er software om je CPU uit te testen? Of is het een kwestie van erin stoppen, werkt dus CPU is goed?

Ik kan mij zo voorstellen als je alleen Windows start en patience speelt dat niet alle onderdelen vd processor gebruikt worden ofzo.

Net zoiets als die geheugentests.

er zijn zoveel progies die je cpu kunnen testen maar weinig zijn freeware .

heb hier 1 gevonden cpu tester

Nou; ik had wat gevonden ja sorry. Wat ik vooral bedoelde was of iemand ervaring had hiermee.

Ik ga eens kijken, thx :).

Als de processor niet goed is of niet goed geplaatst is, start de pc niet op.

Prime95 is een berekenings programma, die de processor flink laat rekenen, waardoor ie goed warm wordt.
Met name overklokkers gebruiken dit om de stabiliteit van de overklok te testen.

Ik dacht dat je het truukje met de calculator wel al kon.
(op Wetenschappenlijk zetten, 123456789 in toetsen en op n! drukken.)

Hot CPU tester is ook een goed programmaatje om je CPU op stabiliteit te testen.
http://www.7byte.com/

Laatst bewerkt:
Ik dacht dat je het truukje met de calculator wel al kon.
(op Wetenschappenlijk zetten, 123456789 in toetsen en op n! drukken.)

Ja wat ik laatst ook al zei.

Maar zoals ik aan het begin v.d. thread zei, ik weet niet of je een CPU al goed kan testen door gewoon te belasten. Om je rambankje te testen zeg je ook niet "start word eens 20x op zodat je geheugen vol zit".

Maar hoe dat precies werkt met CPU's weet ik niet. Dus als ik de !-functie zou gebruiken, of watdanook dat de CPU naar de 100 laat gaan kan ik er wel vanuit gaan dat het betrouwbaar is of?

cpuburnscreen.gif

Error checking EN heat generation.. toch verschil dus (?).

De CPU is naar mijn wete niet overgeclockt maar een vriend van mij wil weten of die goed werkt (gekregen ofzo).

Link van jou ziet er goed uit.

Hot CPU tester test geloof ik verschillende funkties van de processor uit.
Wat ie precies uit test, zou ik je zo niet kunnen vertellen, maar ik weet wel dat ie verschillende tests uitvoerd en dat je dat heel lang kan laten uitvoeren(continu alle tests opnieuw).
(Heeft hier eens een nacht door staan testen)

Geplaatst door XP_PC
:8-0:

kan het ook in een uurtje aub?
:p:p

Kan ook, dan is dacht wel alle tests uitgevoerd.
De hele nacht door is meer voor de overklokkers.
Je wil immers weten of je overklok stabiel genoeg is, dan is een "uurtje" helaas niet voldoende.

Owja en dan wakker worden en merken dat je Windows blauw met wit geeft :p.

Thx, kzal het straks eens zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan