CPU uit server ook in gewone PIII pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Papianus

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2006
Er is mij een pcu aangeboden van PIII 1,4 GHZ, hetgeen ietwat hoger is dan mijn huidige (PIII1Ghz). Mijn vraag is hiermee, kan is mijn oude cpu u door deze vervangen en levert dit voor of nadelen op. Oftewel is een PIII processor altijd voor elk type PIII computersysteem te gebruiken?:shocked:

Hangt er vanaf uit welke processor slot(Socket) de CPU komt en welk slot er in jou pc zit(Socket 370 vermoedelijk)

Ligt er ook aan welke fcpga je hebt, FCPGA - Socket370 of FCPGA2 - Socket370, de 2 is wel vaak backwards compatible maar niet altijd, de socket op het moederbord, dan.

Een CPU voor fcpga2 gaat niet werken in een socket fcpga.

Hier kun je alles controleren of het gaat werken.

http://balusc.xs4all.nl/srv/har-cpu-int-p3.php

Bedankt... heb ff gekeken. Ik weet nu dat de aangeboden cpu voor eeb fcgpa2 socket is, maar ik weet niet of ik een fcpga2 slot heb. Althans, ik heb te weinig info over mijn huidige cpu (volgens Everest: CPU Type Intel Pentium IIIE, 1000 MHz (7.5 x 133). Hebben jullie enig idee hoe ik er achter kan komen?

Je moet even bij Everst kijken bij je moederbord gegevens, dan weet je ook welke CPU Socket je hebt.:)

ok... het is een fcgpa dus die cpu van 1,4 gaat niet werken.... erg jammer, was ie iets sneller geworden. In elk geval bedankt voor de info!!! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan