CPU upgrade

• Onderwerp starter Onderwerp starter role
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

role

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2012
Beste,

Momenteel overweeg ik om mijn pc te upgraden met een nieuwe processor alleen ben ik er niet zeker van of de vooruitgang heel groot zal zijn. Tevens las ik op internet meerdere malen dat ik ook te maken zal hebben met welke GPU er in de pc zit.
Namelijk zou ik mijn huidige processor (Pentium G630) kunnen doorverkopen waarna ik eraan zit te denken om de i3 3240 aan te schaffen.
Daarnaast beschikt mijn pc over N560GTX-Ti Twin Frozr en 4gb Ram. Met deze specificaties kan ik momenteel wel games zoals AC blag flag, far cry 3, GTA IV en Arma3 op max settings spelen. Dus een upgrade zal ik alleen maken wanneer ik duidelijk zal merken dat de graphics nog beter zijn en alles nog soepeler zal lopen dan voorheen.

Graag hoor ik of deze upgrade het geld waard zal zijn of dat ik er verstandig aan doe gewoon de G630 te behouden. Of zou wellicht een upgrade naar 8GB ram al dit kleine verschil uit kunnen maken wat betreft de snelheid van de pc ed.?

Met vriendelijke groet,

Leon

Een SSD hd doet je pc al een stuk sneller werken. Misschien is dat al een oplossing.

Bedankt voor je reactie.
Oke dat kan ook nog! Alleen heb ik niet zo'n verstand van SSD helaas. Een SSD is als ik het goed heb toch simpelweg een nieuw soort harde schijf welke een stuk sneller is? Ik heb al een beetje gezocht er naar op azerty maar daar viel mij wel op dat de opslagruimtes nogal klein zijn en de wat grotere van boven de 250gb al snel erg duur zijn. Wat is dan exact het voordeel van een SSD

Hoi,

Je kan je os en de meest gebruikte programma's daar opzetten dan werkt alles net even vlotter en kan je de oude hd gebruiken voor opslag van bestanden foto's en films dus zou een 120 gig al genoeg zijn wil je wat meer dan de 250 gig

Oke zo, ja dat is een mogelijkheid, voor alle programma's en os zou ik dan wel die van 250 gb nodig hebben.
Maar is zou de aanschaf van een SSD een betere optie zijn op gebied van snelheid dan een uitbreiding van RAM of een betere CPU aangezien een SSD wel een stuk duurder is dan een van de andere twee mogelijkheden?

Hoi,

Nee dat denk ik niet is een leuke bijkomstigheid ,je zal inderdaad wat meer hebben aan processor en/of geheugen wil je even je merk en type moederbord geven want als je een stap wilt maken zou ik voor een I5 gaan;)

Oke ja i5 heb ik ook naar zitten kijken idd. Het moederbord dat ik heb is ASRock B75M-DGS.

Hoi,

Wil je wat dan zou een i5 2500K en 4 gig geheugen volgens mij de beste optie zijn.

Okee bedankt! De i5 2500k is alleen helaas bij zowel azerty, alternate als pc-parts niet leverbaar maar ik zal is verder opzoek gaan. Wellicht dat ik eerst 4gb ram erbij neem en vervolgens bekijk of alles dan al wat sneller loopt. Bedankt voor de reactie in ieder geval.

Hoi,

Ik zou eens op de tweedehands markt kijken;) en geen dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan