CPU upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silver3000

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2013
Hey!

Ik wil graag mijn processor upgraden, ik denk ook dat dit mogelijk is met mijn laptop. Maar ik weet niet welke met welke processor ik de mijne kan vervangen
(er is niks mis met mijn processor nu behalve dat ie aan de trage kant is, ik wil gewoon betere prestaties)

Laptop: AsusK50IJ
Specificaties:
CPU: Pentium(R) Dual-Core CPU T4400 @ 2.20GHz
RAM: 3GB
GPU (Integrated): Mobile Intel(R) 4 Series Express Chipset Family

Ik heb wat gezocht waarmee ik mogelijk mijn processor zou kunnen vervangen :
http://www.cpu-world.com/CPUs/Penti...m Dual-Core Mobile T4400 AW80577GG0491MA.html
Er staat één processor tussen die evenveel watt gebruikt en in dezelfde socket past
Pentium T4400 (Socket P)
Core 2 Duo T9900 (Socket P)
beide gebruiken ze 35 watt, maar kan het zijn dat die core 2 duo te nieuw/modern is ?

en dan nog 1 vraagje, de integrated GPU zit die nou wel of niet in de processor ingebouwd?

Alvast bedankt
(Sorry voor de slordige post :S)

Laatst bewerkt:
http://www.cpu-world.com/Compare/52..._vs_Intel_Pentium_Dual-Core_Mobile_T4400.html
Ik heb niet het gevoel dat je erg veel snelheid gaat winnen. Natuurlijk is de CPU sneller, maar de rest van de laptop?
Een "onboard" GPU (deze zit niet in de CPU maar zit vast gemonteerd op het mobo) speelt ook een grote rol, afhankelijk van wat je allemaal met het systeem wilt doen.
"Betere prestaties" is de wens, maar waarmee? Games? (deze worden grotendeels afgewikkeld door de videokaart).
Misschien zou een overstap naar Win 8.1 meer snelheidswinst brengen dan het veranderen van de CPU.

maar kan het zijn dat die core 2 duo te nieuw/modern is ?
Nee, de T4400 is zelfs 6 maanden nieuwer dan de T9900

Laatst bewerkt:
Is zou een SSD schijf kunnen nemen en 3 GB aan extra ram zou voldoende moeten zijn.
En zoals ErpCity al zegt upgrade naar Windows 8.1, is veel sneller.

Dus:
Drie GB extra ram
Nieuwe SSD schijf kopen
Schone installatie Windows 8.1

Waarschijnlijk kan die laptop niet eens omgaan met de T9900 (1066MHz FSB vs 800MHz FSB, zal tevens heel duur zijn als je er aan kan komen). Ik denk dat je moet gaan denken aan een SSD ;)

En nee, je graphics zit op je moederbord, deze processoren hebben geen IGP.

Ik ben het helemaal eens met het advies om de HD te vervangen door een SSD. Dat geeft de meeste snelheidswinst.
Met 3gb aan memory zou een 32 bits windows ook sneller lopen. Als u win7 32 bit heeft is dat de goedkoopste oplossing om in combinatie met een nieuwe SSD daar dan win7 32 bit op te installeren.

Dat win8.1 een verbetering zou geven weet ik niet. wat ik wel weet is dat win 8/8.1 een totale afknapper is als u win 7 gewend bent. Ook bevat win8/8.1 nog de nodige fouten (meer dan win 7) en een paar andere zaken waar u niet op had zitten wachten.

Ik gebruik de laptop vooral om te gamen, zou het dan mogelijk zijn om de integrated graphics card te vervangen? Of word dat te duur/moeilijk ik zou ook meer RAM erin kunnen doen, maar ik heb maar 1 RAM slot dus is de vraag heb je 6GB DDR2 memory sticks?

Nee, de integrated graphics kan je absoluut niet vervangen. Meer RAM gaat je ook niets opleveren wat games betreft, deze laptop is daar niet geschikt voor.

Doorsparen voor een geschikte laptop.

Alle onderdelen maken uit hoe snel een notebook of pc is, niet een enkel onderdeel en die vervangen schiet dan ook (hooguit de grafische kaart in een pc) niet op en ook meer ram versnelt niets, het wordt hooguit minder langzaam.
Snelheidsverschil tussen W7 en W8.1 heb ik niet kunnen ontdekken, overigens.

Ik ben het eens met Lange Pier.
Spaar wat door, en koop een nieuwe.
Als je nu in jou huidige laptop wilt investeren en je wilt er games op spelen, kom je niet echt ver.
Een SSD versnelt snelheid van jou laptop, niet de prestatie van andere onderdelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan