CPU upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arbynthechief

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2009
Hey!

Ik wil graag m'n systeem upgraden, maar ik weet niet precies wat dan de beste keus is. Ik dacht eraan m'n CPU up te graden naar een i7 of i5, met een socket 775 moederbord, maar aan gebrek aan kennis weet ik niet of dit de beste keus is. Ik gebruik mijn PC vooral voor gamen en ik wil eigenlijk spellen zoals Crysis en GTA IV op high kunnen spelen met een normale fps. Ik speel op 1680x1050. Het budget ligt zo tussen de 300-400 euro.

In m'n systeem zit:

- Videokaart: Sapphire HD4870 1GB
- CPU: Intel Core 2 Duo E4600 op 2.4 Ghz
- 2x1 GB DDR2-667 RAM geheugen
- Moederbord: Gigabye GA-P31-DS3L (socket 775)
- 600 Watt voeding

Voor zover ik heb kunnen zien is de i5 en i7 niet verkrijgbaar voor socket 775

Dan moet je wel zeker weten dat het gaat passen. En zo uit mijn blote hoofd past een i7 niet op socket 775 tenzij het board daar een aanpassing voor heeft.

Dus, welke socket heb je nu wel dan?

Sorry, misverstand, ik bedoel dat ik ook een ander moederbord wil kopen ivm met het RAM geheugen. Ik dacht aan de CPU een Intel i5 750, als moederbord de MSI P55M-GD45 en 2x2GB DDR3 RAM geheugen. Zo kom ik zo rond de 300-350 euro uit. Maar ik vroeg me af of er ook alternatieven zijn die misschien goedkoper of beter zijn dan deze upgrade?

Sorry, misverstand, ik bedoel dat ik ook een ander moederbord wil kopen ivm met het RAM geheugen. Ik dacht aan de CPU een Intel i5 750, als moederbord de MSI P55M-GD45 en 2x2GB DDR3 RAM geheugen. Zo kom ik zo rond de 300-350 euro uit. Maar ik vroeg me af of er ook alternatieven zijn die misschien goedkoper of beter zijn dan deze upgrade?

Natuurlijk presteert een 1156-moederbord + i5-processor + 4 gig geheugen het beste.

Een Q9550-processor past op je moederbord en zal tig keer beter presteren dan je huidige processor. Dan nog 2 gig extra geheugen en je hebt een prima systeempje voor 200-220 euro.

Anderzijds is je moederbord misschien 50 euro waard en je 2x1 geheugen misschien 25 euro. Dus tja, het is niet dat het vreselijk zonde is om hier niet meer in te investeren. Kan je het geld missen dan zou ik zeker voor een i5 kiezen. Je oude setup kan je dan compleet nog wel verkopen, als je dat wil.

Natuurlijk presteert een 1156-moederbord + i5-processor + 4 gig geheugen het beste.

Een Q9550-processor past op je moederbord en zal tig keer beter presteren dan je huidige processor. Dan nog 2 gig extra geheugen en je hebt een prima systeempje voor 200-220 euro.

Anderzijds is je moederbord misschien 50 euro waard en je 2x1 geheugen misschien 25 euro. Dus tja, het is niet dat het vreselijk zonde is om hier niet meer in te investeren. Kan je het geld missen dan zou ik zeker voor een i5 kiezen. Je oude setup kan je dan compleet nog wel verkopen, als je dat wil.

Ja klopt, ik zat zelf ook al aan een Quad-core te denken die op mijn huidige moederbord past, ik heb hier ook nog wel 2x1GB DDR2 RAM geheugen liggen, maar dit past niet op m'n moederbord (er zijn wel 4 slots, maar de PC start niet meer op bij het vullen van 3 of 4 slots :confused:) Dus die keuze viel al een beetje af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan