CPU usage tot 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

AsnTsunami

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 nov 2008
Hey community,

Ik heb deze topic ook op de software afdeling geplaatst, maar weet niet of dit wel de goeie plaats was. Dus plaats ik hem ook hier, als dit niet juist is, sorry!

Ik heb het volgende probleem.

Het begon allemaal een maand of 2 geleden, ik speel het spel Lineage2 al een tijd en had nooit problemen gehad met het spelen ervan. Tot een bepaalde dag ik lag spikes kreeg tijdens het spelen, ongeveer na elke 10 seconde een lagspike van 3/5 seconden. Ik checkte de CPU usage en dat gaf aan dat de programma "GameGuard" soms opliep tot 100% cpu usage. Dit was natuurlijk heel erg vreemd aangezien ik niks heb veranderd aan mijn systeem. Dit probleem was alleen als ik het spel speelde, en niet tijdens browseren etc. Aangezien ik niet meer normaal kon spelen heb ik het volgende gedaan, ik heb verschillende virus scanners, malware scanners, adaware scanners gerund, en deze gaven allemaal aan dat ik een schone computer had. Daarna drivers vervangen van de videokaart, maar dit hielp ook niet.

Als ultime oplossing heb ik mijn computer geformateerd en gereinstaleerd, tot mijn grote verbazing heb ik nog steeds het zelfde probleem. Toen had ik op een forum gelezen dat het misschien het spel lag, dus heb ik een andere spel geprobeerd genaamd warcraft 3, maar deze had het zelfde probleem. Nog iemand anders gaf aan dat het misschien aan de internet connectie lag (ik gebruik een directe lijn via een router naar mijn modem).Ik had het spel warcraft 3 in offline mode gespeeld en had nog steeds lag spikes.

Ik heb daarna de temperaturen gecheck van de mainboard (36graden) en processoren 1 (39graden) processoren 2 (36 graden) en hardeschijf (28graden). Deze lijken volgens mij helemaal normaal.

Ik ben ten einde raad...
Kan iemand mij helpen met mijn probleem!

Mijn spec's :

Mainboard : Asus M2A-MX
Chipset : AMD RS690G
Processor : AMD Athlon 64 X2 6000+ @ 3000 MHz
Physical Memory : 4096 MB (2 x 2048 DDR2-SDRAM )
Video Card : ATI Radeon X1200 Series
Hard Disk : WDC (320 GB)
DVD-Rom Drive : Optiarc DVD RW AD-5200A
Monitor Type : Acer AL2216W - 22 inches
Network Card : Attansic (Now owned by Atheros) L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Ethernet Controller
Operating System : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 3
DirectX : Version 9.0c (December 2008)

Met vriendelijke dank

Feng Wu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan