cpu vaak aan max

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Veuger

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Ik heb een probleem met mij pc, het schrollen en luisteren naar muziek verloopt vaak schokkerig.
Het is een bedrade verbinding met internet, maar wanneer ik bij taakbeheer kijk loopt het cpu gebruik heel vaak op naar 100% terwijl dit op mijn laptop niet het geval is.
De pc draait met win.xp en ik gebruik iexpl.
wat gaat er niet goed?

En geef eens de volledige specificaties van je systeem ;)

Ja, ik heb geschand op virussen.

Met systeem specificatie weet ik niet precies was u moet hebben, ik gebruik Win xp home, versie 2002 service pack 3

Amd sempron(TM)2300+ Kloksnelheid 1,57Ghz. 1GB.

Wanneer u hier niet genoeg info aan hebt geef ik u graag meer, alleen wilt u dan aangeven waar ik e.e.a. kan vinden?

Dan kan het best zijn dat je pc het behoorlijk zwaar heeft bij de meeste applicaties ;) Hij is gewoon wat ouder en moet dus hard werken --> 100% belasting.

Kan je ook se specificaties van je laptop vertellen?

Win 7 home service pack1
Systeem acer aspire 5749
Class.4,3 prestatie index
Prosessor intel(R) cre i3-2330 m cpu@ 2,20 Ghz.
4 gb Ram geheugen

Kijk, je laptop is een stuk recenter en ook veel sneller en zal niet voluit hoeven te werken. Je pc werkt gewoon bijna continu op de max ;)

Kan er aan de pc iets gedaan worden zodat hij wat soepeler loopt dan?

je kunt proberen de pc wat op te schonen met advanced system care (gratis). Als dat niet echt helpt is er niet veel wat je kunt doen behalve een nieuwe computer kopen. Deze pc is minstens 8 jaar oud lijkt mij, en de software & websites zijn alleen maar zwaarder geworden. Vandaar de moeite die je pc nu heeft ;)

Dank u, ik denk dat ik het er maar bij laat zo, het opschonen kan ik wel doen natuurlijk.
dank voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan