CPU vaak hoog, PC snel oververhit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goffertmans

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2009
Hallo,

Het CPU gebruik van mijn laptop is de laatste tijd enorm hoog. Dat gebeurt vooral wanneer ik muziek ga luisteren of video's afspelen, Ik heb zelf niet veel verstand van dit probleem. Is er iemand die me kan helpen?

Ik heb een logfile gemaakt met Hijackthis. Kan iemand me zeggen of er dingen zijn die ik kan veranderen? Thanks!

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 13:43:20, on 12-12-2009
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18865)
Boot mode: Normal

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry dat wist ik niet! Toch bedankt voor je snelle reactie. Die programmaatjes heb ik al een keer gedraaid maar lossen het probleem niet op.
De processen die veel CPU vragen zijn:

taskmgr.exe (pakt veel CPU)
firefox.exe
explorer.exe
ePower_DMC.exe
eNMTray.exe

firefox schiet echter omhoog wanneer ik bijvoorbeeld ga youtuben,

Taskmgr.exe is taakbeheer, dus die valt weg als je taakbeheer weer uitzet. De rest zijn vrij normale processen. Op hoeveel procent CPU gebruik staat ie?

Hij schommelt een beetje tussen de 5 en 30%. Sommige dingen zoals muziek en filmpjes laten hem snel omhoog schieten naar 100%.

Vooral als ik ga browsen, dan schiet de CPU van firefox (eerder ook internet explorer) gewoon omhoog

Hallo, na wat zoeken op het internet heb ik besloten om mijn laptop open te schroeven en de stof (heel veel) te verwijderen bij de ventilator. Daarna al uren geen CPU problemen meer gehad en de laptop raakt niet meer oververhit. Top dus! Een aanrader voor iedereen!

Ik vraag me wel af hoe CPU kan dalen omdat mijn computer koeler is.. Kan iemand daar antwoord op geven?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Goffertmans,
Ik heb je aanhef aangepast, ik zag dat in de openingspost de aanhef ook aangepast is door een collega mod.
"Hi Kids" getuigt niet echt van respect voor anderen (komt een beetje kleinerend over). Kun je hier de volgende keer aan denken?

Het feit dat je processor 5-30 procent draait waarbij je aangeeft dat taskmgr het zwaarste proces is geeft al aan dat er niet heel veel mis is met je machine.
de 100% belasting bij filmpjes en browser kan ook prima. Onbekend wat voor processor je hebt maar misschien dat hij bij hitte iets terugklokt waardoor hij niet te heet word. op die manier heefttie dus minder kracht.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan