CPU vastgeplakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

hakkill

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2001
Nu wou ik mijn -net een week geleden aangeschafte- AMD X2 5200+ processor voorzien van een mooie Ninja Mini processor koeler, toen ik er achter kwam dat de originele CPU koeler niet van het moederbord af wou. Dus dan maar met een beetje meer geweld geprobeerd, goed getrokken, kwam de CPU heatsink uiteindelijk los MET processor eraan geplakt.. ..!?.. en hij is er met geen mogelijkheid vanaf te krijgen.

Heb trouwens geen andere koelpasta gebruikt, gewoon de standaard die eraan vast geplakt zat.

snel even foto met tel.

Iemand dit al eens meegemaakt of een oplossing heeft?

Ik heb dit ook aan de hand gehad en de processor er toen af gekregen door er eerst flink wat cpu/heatsink cleaner op te doen. Daarna met een flosdraad (serieus!) ertussen ze van elkaar gekregen.

Bedankt voor je tip!

Heb hem er uiteingelijk afgekregen door hem eraf te 'draaien'.

Mooie koelpasta..

Je had hem het beste even kunnen laten warmstoken (benchmark test oid.) voordat je hem eraf haalde, dan is de pasta gesmolten en krijg je de heatsink er veel makkelijker af. Kijk wel even of er geen pinnetjes verbogen zijn :)

Bedankt dit wist ik nog niet.

Heb eigenlijk nooit veel moeilijkheden gehad bij het verwijderen
van CPU heatsinks. Schijnt dat er toch door de jaren heen koelpasta's met andere samenstelling gebruikt worden door AMD.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan