CPU veel te heet (waarschijnlijk door koel pasta, maar hoe haal ik dat weg?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

itsjustme

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2012
Mijn AMD phenom II X4 965 word, als ik een spel speel, al meteen rond de 80 graden. Als ik geen spel speel tussen de 45 en 55.
Ik heb deze PC pas in elkaar gezet en pas 2 dagen gebruikt, dus door stof kan het niet komen. Ik denk zelf dat dit komt omdat ik er teveel koel pasta op heb gedaan.

Probleem is, ik heb niets (waarvan ik weet) waarmee ik die koel pasta weg kan halen. Op youtube zeggen ze allemaal alcohol, maar ik heb dat niet in huis. Is er nog een andere manier?

En weet iemand toevallig ook nog een progje waarmee ik kan zien hoe warm mijn videokaart is?

Laatst bewerkt:
Je moet dan eerst al het oude eraf halen en dan het nieuwe erop smeren. Je kan dus niet even een klein beetje weghalen. Je kan het voorzichtig met zo'n latex handschoen eraf poetsen. Daarna toch even alcohol opzoeken ;)

Dat kan met pcwizard (download link onderaan)

Met keukenpapier en een oudbankpasje kun je de koelpast meestal weg krijgen
Mogelijk overbodige informatie, maar pas op het is behoorlijk giftig.
Mvg Leo

Ruwe werk met keukenrol, de rest schoonpoetsen met wasbenzine. Wel wachten tot de wasbenzine compleet verdampt is.

Dat kan met pcwizard (download link onderaan)

Met keukenpapier en een oudbankpasje kun je de koelpast meestal weg krijgen
Mogelijk overbodige informatie, maar pas op het is behoorlijk giftig.
Mvg Leo
Zou ik alles er daarmee af kunnen krijgen?

dat het giftig is, is geen overbodige info. Ik pakte net dat tubetje en er kwam wat op mijn vinger. Als je niks gezegd had was ik het vergeten :O

Oke,
Gelukkig val je niet gelijk dood neer, maar gezond is anders.:)
Ik krijg het zo meestal wel goed schoon. restjes kun je dan met een wat alcohol doen, maar ik ben een beetje allergisch voor vloeistoffen in de pc
Terwijl het echt niet gevaarlijk hoeft te zijn, als je voorzichtig bent.

Oh ja, de alcohol moet wel op de processor, dus niet drinken:d

Wasbenzine wordt ook gebruikt, zoals paranoid al suggereert.

itsjustme;. Op youtube zeggen ze allemaal alcohol zei:
bij de apotheek kan je (bij ons inidergeval) flesje van 80% alcohol halen voor medische instrumenten te des infecteren

groet AsusMan

Mijn moeder zegt net dat ze nog alcohol in d'r yoga school heeft staan. Dus die zal ze zo wel halen. :D
Hopelijk was dit het probleem van te veel te warme processor

Mijn moeder zegt net dat ze nog alcohol in d'r yoga school heeft staan
Oh, dus op die manier wordt het ontspannend effect van Yoga bereikt:)

Als er een dikke laag pasta op de processor zat, zal het het zeker gaan helpen.
Let ook op de goede bevestiging van de (standaard?)koeler.
Het kan schelen als die net niet helemaal 100% goed zit.

Succes met de operatie.
Mvg Leo

O
Als er een dikke laag pasta op de processor zat, zal het het zeker gaan helpen.
Ja dat zal zeker helpen met de warmte isolatie, niet met warmte afvoer.;)

Er moet juist een dunne laag aangebracht worden. Zelf doe ik meestal in het midden en druppel van ongeveer een grote als een rijstkorrel. Het koelblok verspreid de pasta dan vanzelf.

Is je koeler en koelblok, wel in staat,om het koel te houden?
kijk daar ook eens naar.
Correct,Crash,
Wanneer te dik werkt dit omgekeerd.

Laatst bewerkt:
nu ik de koel pasta ter grote van een rijstkorrel ongeveer erop heb gedaan, is de CPU opeens 69-70 graden... Moet ik nu gewoon even wachten tot de koel pasta goed is verspreid?

Zelf probeer ik het altijd zo dun mogelijk uit te spreiden met een oud bankpasje oid.

Koeler zit goed?

De koeler zit goed, maarja. Gelukkig heb ik genoeg koelpasta, dus zometeen nog maar eens proberen. Hopelijk gaat het dan wel goed.

Laatst bewerkt door een moderator:
de fan draait ja. Dus ik ga het zometeen opnieuw proberen. Maar maakt het uit als de CPU 70 graden is voor een uurtje, of misschien iets langer?

Nou,beter van niet.

Maar,als je bedenkt,dat ,ALS een moederbord wordt Gebakken,op 175 graden,dan zou 70 weinig uit moeten maken.
Maar,beter van niet,dus.
Doe er dan toch Iets meer onder.
Kijk wat die druppel gedaan heeft,qua uitzetting.
strijk het dan met een pasje vlak.

Ik heb het nu vlak gestreken met een pasje, en toch word de CPU niet kouder dan 65. 'k snap er niets van. M'n koelpasta begint ook op te raken :(

voor de 5e keer ofzo geprobeert, en nu is die op een of andere manier weer 44-45 graden. Is dat goed? iig beter dan 65-70

ow, nu al 38, ik ben heel blij nu. iig bedankt voor jullie hulp

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan