CPU veel te hoog!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xizer

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2008
Hallo,

Ik merkte dat mun laptop erg warm werd dus heb ik speedfan geinstalleerd. Dit is de uitkomst ervan!

Lijkt mij erg aan de hoge kant of niet?? Wat is hieraan te doen??

Mvg

Benny

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    27,5 KB · Weergaven: 35
er van uitgaande dat Speedfan de temps goed heeft afgelezen, is het aan de hoge kant ja. Kijk eens of je ventilatorgleuven niet geblokkeerd worden door iets.

er van uitgaande dat Speedfan de temps goed heeft afgelezen, is het aan de hoge kant ja. Kijk eens of je ventilatorgleuven niet geblokkeerd worden door iets.

Nope, dit is niet het geval! De laptop voelt ook heel erg warm aan! Dit is voorheen nooit zo geweest. Is hier iets aan te doen??

Laptops worden sowieso al warmer. Welk type CPU is het?
Hoe zit het intern met de stof? Hoe oud is het beestje?

Dan geeft Speedfan toch weer de verkeerde info aan(denk ik) als je Laptop niet warm is / aanvoelt
download eens
PC Wizard 2008 of Everest!

Dan geeft Speedfan toch weer de verkeerde info aan(denk ik) als je Laptop niet warm is / aanvoelt
download eens
PC Wizard 2008 of Everest!

Dat is het probleem, de laptop voelt heavy warm aan! Denk dat ie nog geen jaar oud is nu.

Dan is er misschien toch iets mis met de warmte afvoer. waarop staat je notebook? werk je op je schoot, of op de dekens van je bed, dan worden de sleuven ongemerkt geblokkeerd. Asl hij gewoon op een bureau staat, is er echt iets mis met de afvoer misschien van binnen.

Na een jaar kan er al aardig wat stof in de koeler gekomen zijn.
Heb je de mogelijkheid om hem even open te maken?

Laptop staat gewoon op mijn bureau. Kan ik de onderkant gewoon openschroeven en de stofzuiger eens erdoor halen?!

Laptop staat gewoon op mijn bureau. Kan ik de onderkant gewoon openschroeven en de stofzuiger eens erdoor halen?!

Openschroeven: ten dele ja.
Stofzuiger: mwâh...

Je moet één klepje open schroeven waar de processor onder zit, welke dat is moet je zelf even bekijken.
Daarna het koelertje voorzichtig schoonmaken. Bij voorkeur met wattenstaafje+alcohol en/of een kwastje. Grote stofplukken met een stofzuiger maar pas op dat de fan niet dol draait.

Openschroeven: ten dele ja.
Stofzuiger: mwâh...

Je moet één klepje open schroeven waar de processor onder zit, welke dat is moet je zelf even bekijken.
Daarna het koelertje voorzichtig schoonmaken. Bij voorkeur met wattenstaafje+alcohol en/of een kwastje. Grote stofplukken met een stofzuiger maar pas op dat de fan niet dol draait.

Thx kerel dit zal ik deze week eens gaan proberen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan