CPU verbrandt, moederbord dan kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fzr 1000

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
Hallo daar!

Wanneer de cpu (AMD) verbrandt is omdat de koeling niet functioneerde, is het dan ook gelijk einde oefening voor het moederbord?

Of zou ik de gok kunnen wagen er een nieuwe CPU op te zetten?

Bij voorbaat hartelijk dank voor de reacties!!

Met vriendelijke groet,

Thijs

Je kunt het allicht proberen, is het moederbord ook stuk zul je toch een nieuw moederbord moeten aanschaffen.

volgens mij zou het geen kwaad kunnen tenzij de koelerproblemen natuurlijk aan het mobo lagen want dan is het rep. op nieuw

Hallo

Hoe kom je tot de conclusie dat de c.p.u. bye...bye is ??

Let wel ...meestal , indien een a.m.d. c.p.u. , de pijp aan maarten geeft , dan zijn er meestal gaten in het motherboard gebrandt , en uiteraard einde oefening ....

Monteer eens een "test c.p.u." op dit motherboard , als ...test....

Kun je nog altijd een nieuwe procesor/m.b. nieuw aanschaffen.....

Indien nog onder garantie , hou u van den "domme" , en ga gewoon terug om de " garantie" te claimmen.....

p.s. veel ventilatoren bezitten een extra draadje om de r.p.m. in de gaten te houden .....

De uiteindelijke bedoeling is ...als extra veiligheid , om een minimum r.p.m. in te stellen , als .....shutdown r.p.m. , alsook de temp. kan worden ingevoerd....

Peter

Geplaatst door melslenstra
volgens mij zou het geen kwaad kunnen tenzij de koelerproblemen natuurlijk aan het mobo lagen want dan is het rep. op nieuw
Ik weet dat het door de koeler kwam, omdat de bevestiging van de koeler was losgebroken, en de koeler schuin omhoog op CPU zat, waardoor er van een optimale koeling geen sprake meer kon zijn.

Wellicht dat ik aan de slag ga met een "test proccesor"!

Wederom bedankt voor jullie reacties!

Groet,
Thijs

Geplaatst door fzr 1000
Hallo daar!

Wanneer de cpu (AMD) verbrandt is omdat de koeling niet functioneerde, is het dan ook gelijk einde oefening voor het moederbord?

Of zou ik de gok kunnen wagen er een nieuwe CPU op te zetten?

Bij voorbaat hartelijk dank voor de reacties!!

Met vriendelijke groet,

Thijs

altijd gokken maar meestal is ie wel weg.

Hallo

Over welke c.p.u. snelheid spreken we ...??????

Meer dan 1200MHZ ...????

En vertoond motherboard , c.p.u. socket enige "damage "...????

Soms ....heeft men ook .....GELUK ....

Enkel m.b. opstarten met "spare c.p.u. , kan uitsluitsel geven .....volgens mij.......

Hoe oud P.C ...?????

Iets losgebroken ......weerom ...hoe oud en ..."garantie"..???

Peter

Geplaatst door VDK_P
Hallo

Over welke c.p.u. snelheid spreken we ...??????

Meer dan 1200MHZ ...????

En vertoond motherboard , c.p.u. socket enige "damage "...????

Soms ....heeft men ook .....GELUK ....

Enkel m.b. opstarten met "spare c.p.u. , kan uitsluitsel geven .....volgens mij.......

Hoe oud P.C ...?????

Iets losgebroken ......weerom ...hoe oud en ..."garantie"..???

Peter

Het is een 1200 MHZ, jaar of 4 oud (was een actie bij AH). Heb het moederbord aan een onderzoekje onderworpen, en daar vindt mijn timmermansoog geen schade, zwart geblakerd gedeelte of wat anders!

Thijs

Hallo

Mits geen andere visuele schade , zou ik een gokje wagen en eens een andere processor monteren op motherboard ......

Hou in het achterhoofd , dat die eventueel wel kan sneuvelen .....dus eens een "trage/goedkope" monteren als....test

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan