CPU verbruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vanneutegem

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2002
Berichten
206
Volgens een test (opschoontool) krijg ik de mededeling dat mijn CPUverbruik te hoog is en wordt verwezen naar taakbeheer voor de processen die gebruikt worden. Ik heb daarvan en print screen gemaakt. Kunnen jullie mij verder helpen om te kijken wat ik doen moet om daarin verbetering te brengen? Ik zie wel van alles, maar ik kan daar geen conclusies aan verbinden en weet dus niet WAT ik moet doen. :eek:

B.v.d.
 
Ik zie geen printscreen, die zal wel te groot zijn. Hoeveel processen draaien er en hoeveel cpu-gebruik is er? (Kun je onder in taakbeheer zien)
 
print screen is niet gelukt inderdaad (was ik trouwens vergeten...). Ik zie dat er 63 processen gaande zijn en het fysieke geheugen is 48%. Cpu-verbruik varieert van 5 tot 79%. Ik zie nu dat avgcsrvx.exe heel veel verbruikt, alsook dwm.exe en diverse svchost.exe. Wat houdt dat allemaal in en wat kan ik eraan doen?
gr.
 
Ik zit helaas nog steeds met hetzelfde probleem....
Via de opschoontool krijg ik ook de melding dat er een behoorlijk aantal fouten in mijn logboek zitten. Ik wil graag kijken wat voor fouten dat zijn, maar ik heb geen idee waar ik dat vinden moet.....Ik heb Vista.
Please help me :eek:
 
Hier al gekeken?
 

Bijlagen

  • 2009-10-28_2219.png
    2009-10-28_2219.png
    57,5 KB · Weergaven: 92
Ja, bedankt! ik heb nu de eventlog (ForwardPlugin) gevonden. Is dat waar de foutmeldingen in staan? Via de opschoontool krijg ik daar regelmatig meldingen van, maar ik kom er niet achter wat er nu mis is. Ik heb die meldingen nu weer even geschoond (via de opschoontool), dus er staat nu niets in de eventlog.
Heeft het zin om die meldingen de volgende keer in een bericht te plaatsen, zodat iemand mee kan kijken wat er fout is?
(ik reageer nu pas, omdat ik geen emailbericht meer krijg wanneer iemand gereageerd heeft op mijn hulpvraag).
gr.
 
Ik heb net weer de opschoontool gebruikt en opnieuw krijg ik de melding dat er foutmeldingen en waarschuwingen staan in mijn eventlog.
Ik heb nu gekeken en vind o.a. veel van dezelfde foutmeldingen: "Er is een fout opgetreden tijdens het verwerken van een binnenkomende gebeurtenis die is gepubliceerd vanuit microsoft windows security auditing". Wat kan dit zijn?
Ik heb verder nog diverse andere waarschuwingen en meldingen, maar deze is de meest voorkomende.
gr.
 
Ik gebruik de opschoontool van de HCC. Ik heb even zitten googelen en naar wat ik er nu over gelezen heb, heeft die tool niet zoveel toegevoegde waarde (ik gebruik ook Ccleaner). Mijn pc doet het over het algemeen verder goed op wat kleinigheidsjes na, maar die meldingen in het logboek zitten me toch niet lekker...

gr.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan