cpu versus grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikrdam

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2004
vraagje,
ik heb problemen met mijn pc.
ik heb gisteren een andere grafische kaart van 16mb in mijn pc gestopt, en het probleem was minder.
normaal heb ik een kaart van 128mb er in zitten.
en dan klapt hij er vaker uit.
kan het zijn dat een kaart van 16mb, minder vraagt van de processor dan een kaart van 128mb, of is dit onzin?
bij voorbaat dank.
erik

Een kaart met meer geheugen vraagt meer capaciteit van de voeding.

Hoeveel watt is je voeding en wat voor configuratie heb je?

Als de voeding te licht is kan de pc ook spontaan uitgaan.

ik heb twee voedingen geprobeerd, 1 van 350 en 1 van 300 W, maakt geen verschil.
het enige verschil tussen deze twee is dat met een lichte kaart hij er minder vaak uitklapt dan met een zware kaart.
ik heb via codes in het logboek verklaringen gevonden op microsoft wat verwijst naar cpu, maar als ik deze cpu in een ander systeem plaats, geeft hij geen problemen.
ik zie in dat dit een vrij ingewikkeld probleem is, maar ik heb veel geld betaald voor deze pc, dus probeer ik hem toch aan de gang te krijgen.
(ps, de winkel bestaat niet meer, dus kan ik niet terug)
overige specificaties: amd athlon xp 2400+, nvidia 4200ti my vivo, 1024mb(kingston en cmos 333).
elitegroup moederboard, voeding 350W(enermax).

Ik weet niet precies hoeveel vermogen nodig is, maar volgens mij is 350W te weinig voor jouw systeem.

Je hebt nogal veel geheugen en een flinke processor.

Ter vergelijking, ik heb een 1400 Mhz Amd, 512 MB geheugen en een videokaart met 32 MB geheugen en daar zit ook een 350W voeding in.

ok, dankje, zal eens kijken op alternate.nl
ze hebben daar pc-builder online, kan kijken wat hij aangeeft.
laat het wel weten.

Oke, graag gedaan.

Misschien dat iemand anders de oplossing weet.

Succes verder.

Ik ben heel benieuwd naar wat jij met "er uit klappen" bedoeld.
Crashed je pc (blauw scherm) of valt hij gewoon ineens uit?

Ik zie trouwens dat je twee verschillende soorten intern geheugen gebruikt, dat is om problemen vragen...
Gooi 1 van de twee er alvast maar eens uit, en kijk of het probleem zich dan nog voordoet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan