CPU-waarde hoog en traag systeem

• Onderwerp starter Onderwerp starter geuky
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

geuky

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
hallo

k heb sinds kort een supertrage pc en de CPU-waarde ligt constant tussen de 90-100% en mn intern geheugen van 512mb blijft rond de 230 terwijl ik alleen windows verkenner aan heb staan:(

wat zou dit kunnen betekene? en hoe kan ik dit verhelpen..

greetz

Installeer Adware van Lavasoft of SpyBot S&D
Scan PC met Adware of SpyBot

Update je virusscanner met de laatste bestanden

Update Windows met alle security patches

Installeer CWShredder
Start CWShredder op

Installeer HiJackThis
Reset je PC
Start alleen HiJackThis op

En gebruik FireFox eens voor de verandering :)

Geplaatst door bvdwielen
Installeer Adware van Lavasoft of SpyBot S&D
Scan PC met Adware of SpyBot

Update je virusscanner met de laatste bestanden

Update Windows met alle security patches

Installeer CWShredder
Start CWShredder op

Installeer HiJackThis
Reset je PC
Start alleen HiJackThis op

En gebruik FireFox eens voor de verandering :)

Moet je ook even vermelden wat hij/zij dan moet doen.

En waarom Firefox ineens gebruiken als IE ook goed werkt?

Kijk ook es hier:
http://helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=169370&pagenumber=1

Laatst bewerkt:
Waarom moet ik daar kijken? Lijkt me eerder iets voor de poster....

Ik wilde alleen maar een handvat uitreiken om zijn/haar probleem op te lossen, maar dat schijnt niet gewenst te zijn? Sorry dat ik ging er van uit dat de poster op de desbetreffende sites kan lezen wat hij/zij moet doen om die programma's te laten werken. Sorry dat ik de poster zijn of haar intelligentie te hoog inschat. Of is het de bedoeling dat we de handleidingen overtypen?

En waarom FireFox i.p.v. IE?

=======================================
Artikel van Planet Internet (waar ik het mee eens ben)
=======================================

Firefox 0.9
Meer en meer surfers zoeken naar een gedegen vervanger voor Internet Explorer. De browser van Microsoft is zo lek als een mandje, doet niets tegen popups en heeft weinig surfgemak. Natuurlijk zijn vervangers als MyIE en AvantBrowser redelijke alternatieven, maar ze blijven gebruik maken van de grafische engine van IE. Gelukkig is daar de redding voor elke powersurfer: Firefox, een afgeslankte versie van het al uitstekende Mozilla totaalpakket.

Firefox 0.9 is de nieuwste versie van deze browser en is nu nog lichter en sneller. Na installatie worden keurig al je IE-favorieten geïmporteerd, dus je verliest deze niet. Je zal al snel de kwaliteiten van Firefox leren waarderen. Popups maken geen kans, het surfen met tabbladen is een zegen en het zoeken via bijvoorbeeld Google is doodeenvoudig. Ook de interface is overtuigend en helder vormgegeven.

Een ander voordeel van Firefox is dat de browser beschikbaar is voor Linux en MacOS X. Er is zelfs een versie die op je USB-stick past, Portable Firefox gedoopt. Ook zijn er talloze handige toevoegingen te vinden, Extensions geheten. Kortom, wie IE bij het grof vuil zet en overstapt op Firefox zal geen spijt krijgen.

hai, ik heb mn computer gescanned met SpyBotS&D en ik heb alles geupdated maar alsik nu me pc opstart is er nix aan de hand: CPU 0%

Nu heb ik een avi bestand ergens staan die ik niet kan verwijderen, en mijn CPU schiet pas omhoog als ik iets aan dat bestand probeerd te doen (verwijderen, knippen etc) => explorer.exe heeft dan CPU 50% en System heeft 30% en niet-actieve systemen 20%
Ook schiet op dat moment het geheugenverbruik van explorer.exe naar de 111.285kb tot 190.000kb

Als ik wil verwijderen/knippen zegt de pc dat het bestand al in gebruik is, terwijl ik niks aan heb staan.

Op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/932995 las ik het volgende "Een van de bekende CPU 100% problemen wordt veroorzaakt door een bug in xp..
Dat bij het thumbnailen van avi bestanden explorer 100% pakt..." dit zou dus waarschijnlijk de fout bij mij zijn...denk ik. Wat houd dat precies in en wat kan ik er aan doen?

greetz::

Laatst bewerkt:
Je bent niet de enige met dit soort problemen. Kijk hier maar eens, lotgenoten genoeg:

http://www.zdnet.nl/help.cfm?id=35897&mxp=41

Klik daarbij op "Lees het antwoord" en volg de daar gegeven aanwijzingen. Daarna is wellicht je probleem opgelost. Ook ik deelde hetzelfde probleem ooit. Met deze oplossing was voor mij in ieder geval het probleem verdwenen in ieder geval.
Er worden ook andere oplossingen aangedragen bij "Reacties van lezers", die je ook zou kunnen proberen.

Mvg..

heyyy!

thnx het probleem is verholpen!

Hoe uiteindelijk?
Windows Commander 5.5.1 gedownload en daarme was het avi bestand in 1x te verwijderen!

thnx iig voor de hulp! love you:love:

greetz!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan