CPU werkt wel maar wordt niet ondersteund?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommatje

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2008
Hallo,

Ik heb van iemand gratis een nieuwe PhII 940 gehad, en die heb ik nu in mijn PC zitten. Ik had eerst een 720. Het vreemde is nu dat ik elke keer als ik mijn PC aan zet, ik van mijn BIOS een melding krijg dat de processor niet word ondersteund. Ik moet dan op F1 drukken om verder te gaan. En vervolgens start de computer gewoon op, en kan ik alles doen. Zelfs even 3dmark 06 gedraaid en voltooid. Bij prime95 viel nog geen error na een kwartier. Dus, nu is mijn vraag: Hoe kan dit? en Hoe kan ik dit oplossen?

Mijn moederbord is een ASUS M4N78-AM, socket AM2+. De 940 is ook AM2+, en die wordt niet ondersteund, en de 720 is AM3 en die wordt wel ondersteund. Beetje vreemd allemaal. Ik heb de nieuwste BIOS er al op gezet.

Hoi,

Ja als ik op de Asus site kijk op jou type moederbord dan wordt de 940 inderdaad niet ondersteund waarschijnlijk wordt hij nu ook niet geheel benut.
Je zou een e-mailtje naar Asus kunnen sturen misschien dat hun een oplossing voor je hebben,ik heb dat zelf weleens bij Gigabyte gedaan en die hebben me toen prima geholpen.

Modag

CPU Power up to 95W Socket AM2+ / AM2 Phenom™ X4/Athlon™ X2/Phenom™ X3/Athlon™ /Sempron™ Processoren

Processor is 125W. Daarom wordt deze dus niet ondersteunt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan