CPU word extreem warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Psycho007

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2008
Hallo mensen,

Ik heb onlangs een nieuw systeem gebouwd bestaande uit :

Processor : Intel Core 2 Duo E8200, s775,2,66GHz,4x333MHz,6MB,BOX
Geheugen : OCZ 4 GB DDR2-800 Kit (OCZ2P8004GK, XTC Platinum)
Videokaart : Club 3D Radeon HD2600XT
Behuizing : MS-TECH LC-182 (Retail, Wit/Oranje)
Moederbord : MSI P35 Neo-F (Retail, Gb-LAN, Sound, ATX)

Ik heb bij het onderwerp videokaarten ook een topic lopen over dat mijn systeem vastloopt tijdens het gamen. Nu heb ik net 10 minuten geleden wat anders geconstateeerd waarvan ik tog een beetje twijfel of het nou mijn videokaart is of mijn cpu.

Ik heb net weer een vastloper gehad met mijn systeem tijden het spelen van Assasins Creed:rolleyes: (zoals ik al eerder had)

Voorheen kreeg ik een VPU recovery gedoe van de catalyst software maar nadat ik alle ati drivers en software heb verwijderd en opnieuw heb geinstalleerd krijg ik die melding ook niet meer maar loopt min systeem helemaal vast zonder een foutmelding. Het enigste wat ik nog kan doen is de reset knopje indrukken.

Maar om even terug te komen naar mijn cpu. Mijn systeem viel dus uit zoals ik boven had beschreven en nadat ik mijn systeem weer aan had gedrukt krijg ik opeens op een zwart scherm ( een soort dos prompt )
deze zinnetje te zien :
11X-B148 RV630 GDDR3_16MX32 128bit 512_ en ging mijn systeem niet verder dan dit.

Na mijn systeem weer gereset te hebben startte hij normaal op. Ik heb hierna meteen het tooltje HWMonitor gestart om de temperaturen van mijn componenten te zien.

naamloos.JPG

Volgens mij is dit veelste warm voor m'n cpu:shocked:
volgens mijn werkt mijn cpu koeler niet naar behoren...:confused:

Laatst bewerkt:
Hoi,

Schroef je kast eens open en maak je moederbord schoon. pas wel op dat ALLE stroom + Spanning er van af is zodat je zelf geen opdonder krijgt. Kijk dan nog eens of je CPU nog zo heet word. zo ja, kijk dan of er nog een mogelijkheid tot een extra FAN is.

En je videokaart is niet bepaald heet als ik dat zo zie.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ik zou eerst eens in de bios kijken naar de temperatuur.

Modag

ik zou de pc even uitzetten ( niet gebruiken )!!!!!
Voor je het weet.......Is Die stuk

Hoi,

Schroef je kast eens open en maak je moederbord schoon. pas wel op dat ALLE stroom + Spanning er van af is zodat je zelf geen opdonder krijgt. Kijk dan nog eens of je CPU nog zo heet word. zo ja, kijk dan of er nog een mogelijkheid tot een extra FAN is.

En je videokaart is niet bepaald heet als ik dat zo zie.

Ik weet vrijwel zeker dat mijn systeem schoon is, omdat ik hem namelijk vorige week pas inelkaar heb gezet:)

Ik heb geen koelpasta gebruikt. Ik zag dat er onder de fan een beetje pasta op zat dus ik dacht dat het niet meer nodig was.

Mijn Fan zit er goed op.

Wat bedoel je precies met verstoorde airflow..?

Ik vind deze stock koeler ook veel geluid maken dus ik ga ook 1 dezer dagen een Zalman processor koeler halen. Hier heb ik veel goede reviews over gelezen.
Dit zou ook een goede oplossing kunnen zijn toch ?:rolleyes:

Hoi,

Heb je al in bios gekeken voor temp.

Modag

Ik heb deze getjekt en ik kwam dit tegen :

------ Pc Health Status --------

CPU Temperature : 87°c/118°F
System Temperature : 46°c/114°F

SYS FAN 1 Speed : 0 RPM
CPU FAN Speed : 2960 RPM

Daarboven stonden een aantal opties Disabled.

Chassis Intrusion [Disabled]
CPU Smart Fan Target [Disabled]
SYS Smart Fan Target [Disabled]

Horen die disabled te zijn ?

Als die laatste twee disabled zijn draaien ze continu op 100% ipv van dat ze zachter draaien.
Maakt op dit moment niet uit.

Met die temps zou ik de pc echt niet lang aan laten staan en eerst op onderzoek gaan, lijkt er toch op dat de koeler niet goed gemonteerd is.

Mijn Core 2 Duo is 28 graden met een fanspeed van 800RPM!

Hoi,

Ik ben bang dat je toch beter even opnieuw de koeler kan monteren met wat nieuwe koelpasta, dan wel eerst de oude of wat er nu opzit er af halen.
En ik denk dat je geen case fan's hebt dit is een optie om ze wel te monteren dit zou zoals geschreven werd een negatief luchtflow kunnen betekennen.

Modag

Dit is echt te warm.

PC even open maken en goed controleren of de koeler wel goed op zijn plek zit en de koelpasta goed is verspreid (moet kleverig zijn bij deze temperaturen).

Airflow:
Hoeveel fans heb je in je kans? Verstoorde airflow krijg je als je twee fans hebt die naar binnen blazen bijvoorbeeld, ipv een naar binnen en een naar buiten.

Met die temps zou ik de pc echt niet lang aan laten staan en eerst op onderzoek gaan, lijkt er toch op dat de koeler niet goed gemonteerd is.

Mijn Core 2 Duo is 28 graden met een fanspeed van 800RPM!

wow:shocked:

Ik ga zo snel mogelijk een nieuwe koeler halen.
Ik kan deze ook wel even eruit halen en weer goed monteren, maar dan zit ik alsnog met het geluid.
Dat word dus een goede Zalman koeler:D

Overigens heb ik een goede Zallman koeler en dat verschil merk je wel!
Echter: de fabriekskoeler moet dit soort temperaturen ook niet toelaten.

Zalman is wel zeer goed, maar daarbij moet je wel je hele moederbord weer uit de case halen om hem te monteren!

Dit is echt te warm.

PC even open maken en goed controleren of de koeler wel goed op zijn plek zit en de koelpasta goed is verspreid (moet kleverig zijn bij deze temperaturen).

Airflow:
Hoeveel fans heb je in je kans? Verstoorde airflow krijg je als je twee fans hebt die naar binnen blazen bijvoorbeeld, ipv een naar binnen en een naar buiten.

Ik had ook al problemen met het plaatsen van de koeler. Vond het best wel een iritante ding. En ik denk ook dat dat het probleem is.
Ik heb op dit moment geen andere koelers in mijn systeem zitten.
Maar ik vind deze ook veel geluid maken dus ik zal zsm een nieuwe halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan