CPU wordt direct veel te heet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gimmertdegekste

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2011
Berichten
18
Dag,

Ik heb het moederbord inclusief processor van mijn oude pc in een nieuwe pc geplaatst.
Na het opstarten van de computer wordt er in de bios meteen weergegeven dat de cpu op 70 graden zit en met de seconde een halve graat stijgt.
Tevens start de pc na drie pogingen pas op. Als ik hem aanzet valt hij eerst 2 keer uit, alvorens hij wel doorstart.
Het moederbord is van Asus en ik heb een I7 CPU met standaard megeleeverde cooler.
Iemand die mij kan helpen?
 
Wat ik je wil aanraden, is om de thermische pasta tussen het koelblok en de processor te vervangen. Vervolgens controleren of het koelblok goed vastzit en dat de ventilator normaal draait. Tenslotte het geheel goed stofvrij maken. Let erop, dat de pasta bij het aanbrengen hiervan egaal over de processor moet worden verspreid. Gebruik niet teveel pasta, ook niet te weinig, zorg ervoor dat het gehele oppervlak is bedekt.
 
Er zit inderdaad nog geen koelpasta op. Maar zou dit inderdaad het probleem zijn, aangezien de cpu direct naar de 80 graden op loopt?
 
Dat is zeker het probleem.

Voortaan nooit meer vergeten! Een processor die draait zonder thermische pasta kan ernstig beschadigd raken!
 
klopt en zeer zeker op de stock cooler, die vaak al niet zo perfect oppervlak als een aftermarket cooler heeft
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan