Cpu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Ik denk dat ik een beetje tekort kom om mijn video's te bewerken, kan ik nog wat aan mijn proccesor of moederbord doen,.

Moederbord is een Acorp 630 TM/jetway 630BF/BN/CF/CNTCF/TCN
Chipset sis 630
Intel celeron 1100 Mhz 11x100

hmm, voor videobewerking is een snellere cpu idd beter. hoeveel ramgeheugen heb je?(minimaal 512 is vereist voor xp om videobewerking te doen vind ik. en om lekker te kunnen bewerken is het beter om 1 giga te nemen: voor 100 euro kun je al 1 giga hebben, wie weet kun je zelfs nog je oude geheugen gwn uitbreiden waardoor je nog goedkoper uitkomt.) voor processor zou ik dan upgraden naar 64 bit(helaas dus ook moederbord) en voor videokaart is het het beste om op zijn minst geforce 6 te nemen

ik weet niet wat je budget is, maar ik denk dat je cpu het duurst zal zijn

Ik heb 768 Mb Ram geheugen erin zitten, ik had eigenlijk 1024 willen hebben maar ik kan er maar twee kwijt en er zaten al 2 x 256 in dus heb ik er 512 bij gezet ook van wege de prijs, ik dacht dan zit ik er mooi tussen in.
Voor de video kaart heb ik wat modellen gezocht welke ik dacht dat het misschien wel wat zou zijn.

Aopen GF FX 5500 256 mb agp
Asus A9250 GE / Td 256 mb agp
Msi FX 5500 TD 256 mb agp
msi rx 9550 td 256 mb agp
xfx gf 6200 A 256 mb tv/dvi/agp
xfx gf 5200 256 mb ddr agp 8x tvo
xfx gf 5500 256 mb agp

bedoel je die 6200 ? of is er ook nog een goed alternatief

wat het moederbord betreft moet ik mij er maar even in verdiepen, ik heb er totaal geen verstand van, wat ik ergens gelezen heb, is dat je voor kantoor app het beste pentium kunt gebruiken en voor video amd , ik weet niet of dit juist is maar ik wil ze voor beide gebruiken

graag jullie advies en alvast bedankt

Ik heb nu wel geheugen erbij gekocht maar kan ik dat straks weer gebruiken ..????????
en zijn ner moederborden waar er meer plaatsen zijn voor het geheugen dan twee.?

Ik heb even gekeken bij alternate maar wat houdt de bussnelheid in en de socket...?

Laatst bewerkt:
processor

Ik ben toch nog benieuwd of ik een sterkere processor op dit moederbord kan zetten , wie kan mij dat vertellen, want ik kom denk ik inderdaad een beetje tekort, en denk dat ik met 2000 Mhz wel voldoende heb ook om de kosten een beetje in de hand te houden, het spul draait wel op mijn andere computer maar dat was niet de bedoeling

welk moederbord?socket?FSB? ramgeheugen kost nu ook de wereld niet, maar met 768 zit je vrij goed. nee ik bedoelde eigliujk de 6600 (DE doom3-kaart!!) dat is een zeer goede kaart en vind ik ook de meest betaalbare:)(128 MB, PCI-E voor 125 euro) ook betaalbaar is uiteraard de GT met 256 MB voor 250 euro. en je hebt ook al wat 6800 betaalbare van minimum 250 euro. maar heb jij agp of PCI-E op je moederbord? (we zullen proberen hetzelfde moederbord te houden maar dan is 64 bit uit den boze. spaar je ook al vlug 400 euro uit want nieuw moederbord, eventueel nieuw geheugen en processor kosten tog al vlug 400 euro)

met zo'n kaart heb je niet zo'n sterke cpu nodig(je zou idd toekomen met 2 ghz(pentium) je kan natuurlijk altijd beter

welke cpu heb je nu?

Moederbord is een Acorp 630 TM/jetway 630BF/BN/CF/CNTCF/TCN
Chipset sis 630
Intel celeron 1100 Mhz 11x100

nog meer gegevens nodig...?

Ik zie bij Everest home staan je Bios is ouder dan twee jaar kijk voor updates, nou weet ik het niet en heb hier en daar wat gelezen maar ben op voorhand voorzichtig, ik kan me niet permitteren om gekke dingen uit te halen, wat kan ik met deze melding..?

bij mij zegt everest dit ook, als algemene regel geldt: als je geen problemen ondervindt met je hardware, moet je geen biosupdate doen. maar welke socket heb je?

Misschien een beetjhe simpel maar, ik kan het niet terug vinden ik dacht dat ik het ergens had zien staan, help me op weg......

Bus type =Inyel GTL +
Bus breedte 64 bit
werkelijke kloksnelheid 100Mhz
Eff 100 Mhz
Bandbreedte 800 mb/s

Ik heb op dit moment geen problemen het draait als een zonnetje, dank zij helpmij want ik ben er de laatste maand al mee bezig, en mijn kennis strekt niet zo verschrikkelijk ver.., maar ja we strevebn toch de perfectie na nietwaar en als het voor weinig beter kan waarom niet maar het heeft de laatste tijd al aardig veel gekost dus al het niet nodig is ....

ik hoor het wel

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
everest-moederbord-cpuid-platform ID(en daar zie ik bij mij iets staan van socket, bij mij dus socket A, normaal zou bij jou daar ook iets van socket moeten staan)

of je kan ook computer-DMI-processoren-(jouw processor)-socket aanduiding

Ik heb hem

CPUID Eigenschappen:
CPUID Fabrikant GenuineIntel
CPUID CPU Naam Intel(R) Celeron(TM) CPU 1100MHz
CPUID Revisie 000006B1h
IA merkaanduiding ID FBh (Intel Celeron-S)
Platform ID 05h (Socket 370)
IA CPU Serienummer Onbekend
Microcode Update Revision 1C
HTT / CMP apparaten 0 / 0

deze toch....?

Even een klein vraagje..? de socket is waar de CPu in past...? oooooeeeeeei

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan