CPU's 100% maar geen processen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prime-Omega

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
17
Hallo,

Sinds enkele weken heb ik me een nieuwe Acer Travelmate 7520 laptop met windows Vista aangeschaft. Vorige week kon mijn laptop geen draadloos internet meer ontvangen. Mijn pa heeft er toen achter mijn rug wat mee zitten rotzooien en heeft het internet wel terug aan de praat gekregen maar sindsdien zit ik met een paar problemen.

De 2 CPU's zitten altijd op 100% te draaien ook al ben ik geen enkel proces aan het draaien, dit maakt mijn laptop enorm traag en kan ook niet goed zijn voor de CPU's. Als ik dan naar taakbeheer ga kan vind hij geen enkel proces wat die 100% kan verklaren. Ik weet niet of dit er mee te maken heeft maar ik wou overlaatst ook Adobe Photoshop installeren en ik kreeg telkens de fout : Cannot install application until the following programs are closed en dan gaf hij Internet Explorer aan. Het probleem is dat ik daarmee nooit werk, ik gebruik altijd Firefox en in taakbeheer stond ieexplorer ook al niet...

Alvast bedankt,
groetjes Mathieu

Edit:
Ohja vergeten bij te zeggen, ik had ook al een complete spywarescan gedaan met Ghostsurf en een complete virusscan met Norton 2008, geen resultaten. Een HijackThis log kan ik op dit moment niet plaatsen want voor één keer draait de CPU vrij normaal, het komt en gaat, ik heb er vooral last van de eerste paar uur dat ik mijn laptop opstart. :)
 
Laatst bewerkt:
Heb je "processen van alle gebruikers weergeven aangevinkt" in taakbeheer?
 
Nee nog niet maar eenmaal ik dat heb gedaan zijn er nog geen enkele processen dat die 100% kan verklaren. Heb ook al een Hijack This file gemaakt :

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 11:23:11, on 1/12/2007
Platform: Windows Vista (WinNT 6.00.1904)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16546)
Boot mode: Normal
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aangezien je meer dan 30 zaken opstart als je computer aangaat, verbaast het me niks dat dat een hele lange tijd duurt.

menu start -> uitvoeren -> type msconfig -> tabblad "opstarten"

Zet hier maar eens de schaar in de processen die je niet nodig hebt.

Voor beoordeling op het gebied van spyware moet je op www.nucia.nl zijn.
 
Helpmij kijkt geen Hijackthis logs meer na. Daarom de log hier verwijderd. Zie het bericht van jippiejajee, waar je wel terrecht kunt met de Hijackthis log.
 
Enkele dingen sluiten in Msconfig hielp niet maar wat ik wel verdacht vind is dat svchost.exe en explorer.exe elk 30% van de CPU innemen. Voorheen nam explorer.exe ook al vrij veel in, meestal niet meer dan 15% maar nu nemen ze alletwee ineens 60%...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan